כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
להרתיע יריבים פוטנציאליים

השר גלנט ל'וול סטריט ג'ורנל': "מתחילים לעבור מקרב אינטנסיבי למבצעים מיוחדים"

שר הביטחון גלנט אמר ל'וול סטריט ג'ורנל' כי הלחימה בעזה היא גם מסר לאיראן "נלחמים בציר, לא באויב אחד". שר הביטחון הוסיף כי ישראל מתחילה לעבור "מקרב אינטנסיבי למבצעים מיוחדים". בן גביר תקף את המסר המשתמע מדברי גלנט: "אין לקבינט הקטן מנדט. לא כך ננצח"

השר גלנט ל'וול סטריט ג'ורנל': "מתחילים לעבור מקרב אינטנסיבי למבצעים מיוחדים"
שר הביטחון יואב גלנט ברצועת עזה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט, אמר לעיתון 'וול סטריט ג'ורנל' כי היקף המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר על ידי חמאס, זעזעו עמוקות את תחושת הביטחון של הישראלים ושינו עמוקות את האופן שבו הם רואים את העולם סביבם.

"7 באוקטובר היה היום העקוב מדם עבור העם היהודי מאז 1945", אמר גלנט ל"וול סטריט ג'ורנל". "העולם צריך להבין. זה שונה".

חומרת האיום, אמר גלנט, עומדת בבסיס תגובתה של ישראל ונחישותה לא רק להשמיד את חמאס הנתמך על ידי איראן, אלא לפעול בכוח מספיק כדי להרתיע יריבים פוטנציאליים אחרים בעלי ברית עם טהראן, כולל חיזבאללה בלבנון השכנה.

גלנט הגן בתקיפות על התנהלותה של ישראל במלחמה, הנכנסת לחודש הרביעי שלה, והתייחס לסכנות שישראל מתמודדת.

"ההשקפה הבסיסית שלי: אנחנו נלחמים בציר, לא באויב אחד", אמר גלנט. "איראן בונה כוח צבאי סביב ישראל כדי להשתמש בו".

לקראת ביקורו בישראל של מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן מארה"ב, שדרש מישראל לעשות יותר כדי למנוע קורבנות אזרחים, גלנט ציין כי הכוחות הישראליים יעברו ממה שהוא כינה "שלב התמרון האינטנסיבי של המלחמה" לכיוון "סוגים שונים של פעולות מיוחדות".

גלנט הזהיר, "הפרק הבא בסכסוך יימשך זמן רב יותר". הוא הדגיש כי "ישראל לא תנטוש את מטרותיה להשמיד את חמאס" ככוח לוחם, ותסיים את שליטתה בעזה ותשחרר את החטופים הנותרים.

"אנחנו צריכים לקחת בחשבון את המספר העצום של אזרחים", אמר גלנט, והוסיף כי יהיה צורך להתאים את הטקטיקה הצבאית. "זה ייקח קצת זמן" אמר גלנט. "אבל אנחנו לא מתכוונים לוותר".

גורמים ישראלים אמרו לעיתון כי המעבר למבצעים בעצימות נמוכה יותר יהיה הדרגתי ויתרחש בזמנים שונים בחלקים שונים של עזה.

קצינים ישראלים אמרו לעיתון כי השלב הרגיש ביותר של הלחימה יהיה ככל הנראה סביב רפיח, שכעת עמוסה באנשים שנעקרו מבתיהם בעקבות לחימה במקומות אחרים. הם אמרו גם שמחבלי חמאס מסתתרים שם.

לגבי המערכה בצפון: "העדיפות היא לא להיכנס למלחמה עם חיזבאללה", אמר גלנט. אבל, הוא הבהיר: "שמונים אלף אנשים צריכים לחזור לבתיהם, אם לא יוסכם על הסכם שיאפשר זאת, ישראל לא תירתע מפעולה צבאית".

"אנחנו מוכנים", אמר. "הם רואים מה קורה בעזה. הם יודעים שאנחנו יכולים לעשות העתק-הדבק לביירות", בירת לבנון.

גלנט אמר שהתקיפה של חמאס ב-7 באוקטובר מייצגת כשל גדול בהרתעה. לדבריו, המודיעין הישראלי הצביע על כך שמנהיגי חמאס לא ציפו שישראל תצא למבצע קרקעי רחב היקף בתגובה.

"הם לא לקחו את זה ברצינות, אפילו כשנכנסנו לראשונה", אמר גלנט. לדבריו, המטרה הסופית של ישראל היא לשכנע את אויביה שכל מתקפה עתידית תגרור תוצאות הרסניות.

"האם צריך לאפשר לחמאס, לחיזבאללה ולאיראן להחליט איך אנחנו חיים את חיינו כאן בישראל?" שאל גלנט. "זה משהו שאנחנו לא מקבלים".

בתגובה לראיון, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר תקף: "הדיווחים והראיונות בחו"ל שבקבינט הקטן החליטו על סיומו של השלב העצים ומעבר לפעילות מצומצמת בעזה, הם למעשה הכרזות על סיום מלחמת ההכנעה ומעבר למלחמת התשה — אין לקבינט הקטן מנדט להכריז על כך. לא כך ננצח!".

לבנון חיזבאללה יואב גלנט מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד