י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תפילה עבור רפואה

בשורה מרעישה: הצוואה המשותפת למרן הגר"י אדלשטיין ומרן שר התורה זצ"ל

בצוואה קובעים שני בעלי המופת ופועלי הישועות של דורנו, שהמקום הטוב ביותר לתפילה עבור רפואה הוא על ציונו הקדוש של המהרי"ל דיסקין זיע"א • ביום רביעי הקרוב, יום ההילולא, יעלה בנו וממשיך דרכו של כותב הצוואה, מרן עמוד הישועות הגרמ"ש אדלשטיין, לתפילה מיוחדת על הציון הקדוש שבהר הזיתים

בשורה מרעישה: הצוואה המשותפת למרן הגר"י אדלשטיין ומרן שר התורה זצ"ל
הצוואה המשותפת צילום: קופת העיר

שמחה גדולה בקרב שוחרי מורשתם של צדיקי הדור, ופועלי הישועות בדורנו, מרן הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל, ומרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי זצ"ל, עם איתורה של הצוואה המשותפת של שני גדולי עולם, אשר נכתבה בכתב ידו הטהורה של מרן הגר"י אדלשטיין זצ"ל, ולאחר מכן נחתמה גם בחתימת יד קדשו של מרן שר התורה זצ"ל.

את המכתב כתב מרן הגר"י אדלשטיין לפני כעשור, במענה לפנייתם של רבני ומנהלי 'קופת העיר', שביקשו הדרכה היכן הם המקומות המסוגלים לתפילות על העניינים השונים להם צריכים עם ישראל.

וכך כותב מרן זצ"ל בכתב יד קדשו:

לכבוד רו"מ (רבני ומנהלי) קופת העיר, בני ברק, שלום רב. במענה לשאלתכם על המקומות שראוי להתפלל מומלץ בס"ד שעבור רפואה וישועה כדאי בציון של מהרי"ל דיסקין, ובעל ציץ הקודש (הגה"צ ריצ מיכל)... ובעל הרחמים יקבל התפילות וימלא כל הבקשות לטובה, בזכות הצדקה לקופת העיר.

להעברת שמות הקליקו כאן>>>

כאמור, המכתב היה לנגד עיניו של מרן שר התורה רבינו הגר"ח קניבסקי זצ"ל, שהדריך והנחה את 'קופת העיר' בכל פעלה במשך שנים רבות. מרן שר התורה הסכים עם הכתוב וצירך את חתימת ידו לחתימה של מרן הגר"י אדלשטיין, וכך התקבל המסמך ההיסטורי הנדיר, שכולל צוואה ייחודית של שני גדולי עולם אשר נודעו בשער בת רבים בישועות שחוללו בכח קדושתם ופרישותם הגדולה.

לאחר אותה תקופה הועבר המכתב אל הגנזך של 'קופת העיר', ותויק יחד עם מסמכים רבים אחרים, אבל בימים האחרונים נמצא מחדש, ומנהלי הקופה התרגשו למצוא מחדש את המכתב שמאז כבר הפך למעין צוואה של שני גדולי עולם.

לנוכח האמור, יצא בנו וממשיך דרכו של כותב הצואה, מרן עמוד הישועות הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א, ביום רביעי הקרוב, כ"ט בטבת, ערב ראש חודש שבט, יומא דהילולא של הרמהי"ל דיסקין, לפקוד את ציונו ולהעתיר בתפילה נרגשת עבור התורמים ל'קופת העיר', הזקוקים לישועה מיוחדת בענייני רפואה.

כמו כן הודיע מרן הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א, שהתרגש מאוד לראות את הצוואה הכתובה בכתב ידו של אביו הקדוש זצ"ל, שלאחר מעמד התפילה הוא יחתום על 'שטר הרפואה, כדי להוסיף מעשה לתפילה ולצדקה, ולהמשיך ישועות ורפואות באופן מיוחד לתורמים שיעניקו לצדקה נתינות שיש בהן ממש, כך שבכח הצדקה והתפילה, ובכוחו של בעל ההילולא, יזכו התורמים לישועה ולרפואה שלמה, אריכות ימים ושנים מתוך בריאות הגוף והנפש, בשמחה ובנחת.

להעברת שמות הקליקו כאן>>>

קופת העיר הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד