י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

יהודי צרפת, אל תעלו לישראל! • טור כואב

ח"כ ישראל אייכלר בטור כואב מיוחד ל'בחדרי חרדים' • מדוע הגיעו אלפים בודדים, בעיקר יוצאי צרפת, להלוויה ה'ממלכתית' של הרוגי ההיפר כשר בפריז? • כיצד הוסטה דעת הקהל מהנגע האנטישמי לרצח כמה עיתונאים פוחזים ב'שרלי הבדו'? • למה עדיף שהצרפתים לא יעלו לישראל? • ומדוע אנחנו אשמים בבעיות הנוער הנושר?

יהודי צרפת, אל תעלו לישראל! • טור כואב

דרכי הר המנוחות אבלות, בהלווית קדושי פריז תשע"ה. רגבי אדמת הקודש טמנו בקרבם, יהודים מצרפת שנהרגו רק בגלל היותם יהודים. זאת חשכת הגלות. מי שבישר לעם ישראל, כי המהפכה הצרפתית סמל החירות ושוויון הזכויות, תבטיח שדם יהודי לא יהיה הפקר, הטעה אותם במשיחיות שקר. יהודי צרפת למדו זאת כבר במשפט דרייפוס ובעיקר בימי ממשלת וישי במלחמת העולם השניה.

עכשיו באה מלחמת העולם השלישית שהכריז האיסלאם הקיצוני נגד כולם. שוב דם יהודי הפקר רח"ל. היום זה בצרפת, אתמול זה היה במגדלי התאומים בארה"ב ובכל הדורות זה היה, לדאבון לב, בקרב יהודי ארץ ישראל הסובלים מגלות ישמעאל. נתפלל לה' שיאמר לצרותינו די ותיפסק שפיכות הדמים. הקב"ה יגאל אותנו בקרוב בגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו במהרה ויבא הקץ לכל משיחי השקר מפסל החירות במערבי, עד משיחיות השקר הציוני במזרח.

בהלויית ארבעת ההרוגים מצרפת הי"ד, לא הגיעו רבבות מלוים. ייתכן והסיבה היא טכנית, בגלל חסימת הכבישים לצורך "הטקס הממלכתי" ואבטחת ראש הממשלה. אבל היו יותר מאלפיים איש בהערכה לא מקצועית. "למה רואים כאן רק צרפתים?" שואל אותי יהודי בעצב ובניב צרפתי כבד? הצבעתי לו על דגלי ה"טקס הממלכתי" וגם הוא הבין. זה היה זר גם לו.

"ההרוגים היו שומרי שבת, המספידים לא כל כך" - הוא אמר. ראיתי גם אנשים דתיים וחרדים, אבל השפה המדוברת שם היתה צרפתית. כך זה קרה גם בהלוויות ההרוגים החרדים מהר נוף הי"ד. כאן היו בעיקר חרדים. בהלווית הרוגי איתמר הי"ד, היום בעיקר כיפות סרוגות. אומה שלימה מתאבלת אבל להלויה מגיעים רק הקרובים אל החלל. בעיני המחבלים האכזרים: "כולנו יהודים".

עסוקים בעיתון במקום באנטישמיות
שוחחתי עם רב חשוב בצרפת, בשיחת נחמה והקשבה למצוקה הנוראה של יהודי צרפת בתקופה בה הטירור האיסלאמי, הופך את חיי היהודים לפחד ובהלה, לאבל ולגירוש. בשיחה עלו כמה תובנות, שאנו מריחוק מקום, צריכים לדעת גם זאת.

אין שום הצדקה לשום רצח, גם אם זה בא כנקמה על פגיעה בדת האיסלאמית. אבל לדברי הרב מצרפת, יש משהו טראגי בחיבור בין הנקמה הנפשעת, שבצעו הרוצחים השפלים, במערכת העתון שביזה את דתם בקביעות, לבין רצח נתבעב של יהודים חפים מפשע, שנפלו על קידוש ה', ב"היפר כשר" בפאריז. הם לא פגעו במוסלמים וברגשותיהם. הם נרצחו אך ורק בגלל היותם יהודים, שבאו לערוך קניות לכבוד שבת קודש. כמובן שהטירוריסטים אינם חסים על שום חיי אדם. אבל מצד הנרצחים, הרב ביקש לשמור על הגבול המבדיל אלפי הבדלות בין קדושה לחולין.

הרב טוען כי מדובר בעתון ליצנות בצרפתית, שנוהג לבזות ולהשפיל את כל ערכי המוסר האנושי ואת קדשי כל הדתות למיניהם. רוב התלונות נגד העתון, הגיעו דווקא מצד הנוצרים. הם טענו כי העתון הוא אגרסיבי ואנטי דתי קיצוני ומנצל את חופש הביטוי לחופש הביזוי. הרב מציין כי היהודים לא הגיבו על ציורי הבלע נגד היהדות. כי להבדיל אלפי הבדלות מכל הדתות, הדת היהודית לא נפגעה. הכל לפי המבייש והמתבייש. לא היה זה מכבודה של היהדות להתייחס לקשקושים שלהם. אבל מכאן ועד לחיבור בין קודש לחול, זהו בזיון כבוד המתים הי"ד, שנפלו חלל בחנות הכשרה בערב שבת קודש" –אמר הרב.

לדבריו, המרצחים בחרו יעד יהודי כדי להטות את דעת הקהל הצרפתי מן המעשה הנפשע שבצעו במערכת העתון, אל המאבק נגד היהודים. הם יודעים שהגויים מזדעזעים מפגיעה בחופש העתונות הבלתי כשרה, יותר משיכאב להם על קונים יהודים שנהרגו בחנות יהודית למזון כשר. אכן ברוב ההפגנות ההזדהות עם הנרצחים בעתון, לא הוזכרו היהודים בחנות הכשרה.

דבר הרב: קבלו את העולים מצרפת
הרב ביקר את הקריאה של ראש הממשלה נתניהו, לעזוב את צרפת ולעלות לארץ ישראל, בעוד דם ההרוגים לא יבש והמתים מוטלים לפנינו. זה נשמע כמו שאומרים למתנחלים לעזוב את בתיהם, בשעה שגופות הנערים הנרצחים בגוש עציון הי"ד מוטלים לפנינו. זה מוסרי? זה נימוסי? לבא לצרפת ולהעביר מסר ליהודים "אם לא הייתם כאן לא הייתם נרצחים" כמו שאמר שר הבטחון לשעבר על ששת הבחורים שנרצחו בליל שבת בחברון: "אם הם לא היו שם לא היו נרצחים". נכון שאין דמיון בין ארץ הקודש לצרפת הטמאה בטומאת ארץ העמים. אבל היחס אל הקרבנות, כאב המשפחות, וצערם של מאות אלפי היהודים הגרים שם, היה מזלזל, בוטה ובלתי דיפלומטי בעליל.

הבושה גדולה עוד יותר, כאשר דווקא המימשל הצרפתי, אינם שמחים לגירוש יהודים מבתיהם. הם מבקשים מהיהודים להישאר. נתניהו אומר שהצרפתים לא יכולים להגן על היהודים מפני הטירור. האם נתניהו ומשיחי השקר הציונים, כבר הצליחו להגן על היהודים מפני טירוריסטים מתאבדים בארץ? לא נטבחו יהודים בבית כנסת בהר נוף בעת תפילתם? לא נחטפו שלשה נערים מגוש עציון ונרצחו? לא נהרגו אלפיים יהודים בפיגועים? לא נפלו טילים על ערי הדרום? אין סכנה מלבנון ומסוריה? איראן הפסיקה כבר את ייצור הפצצה האטומית שנתניהו מזהיר כי היא נועדה להשמדת מדינת ישראל, חלילה? מנין היהירות והחוצפה הזאת, לבא אל אנשים דואבים וכואבים ומפוחדים ולזרז את גירושם מבתיהם. יהודים שעולים לארץ מפחד הגויים, הם בעצם מגורשים. כל כך קל להגיד לקרבנות האנטישמיות, בואו למדינה שהפכה לגורם מספר אחת לאנטישמיות בעולם?!

כשדיברנו על העליה הצרפתית לארץ, ענה הרב דברים כדרבנות. אני מקבל כל יום טלפונים מיהודים דתיים שעלו לארץ בשנים האחרונות. לא מדובר ביהודים חרדים אבל גם לא חילונים. יהודים צרפתיים ששומרים על המסורת, שבת וטהרה ומניחים תפילין גם אם נראים בלי כיפות. זה לא מקובל בארץ. אבל בצרפת יש אלפים כאלה. הם שולחים את הילדים שלהם ללמוד אצלנו יהדות והם מתחזקים ויש כבר משפחות רבות ששולחים את ילדיהם לישיבות. ברגע שהם עולים לארץ, הילדים נופלים כפירות הנושרים. רבים מהילדים מתנתקים לגמרי מן היהדות, דווקא בארץ ישראל. רבני הקהילה הצרפתית בארץ, כולם יספרו לך על הנוער הצרפתי שקיבל שם חינוך יהודי וכאן הם יורדים לפשיעה לדאבון לב הוריהם ועיניהם רואות וכלות.

כשביקשתי הסבר לתופעה אמר: בצרפת היהודים לא מתלבשים כחרדים, אבל הם מתרחקים מן התרבות של הגויים. יש שנאה וריחוק בין הגויים ליהודים. זה מחבר את היהודים לבית הכנסת, לבית הספר היהודי, ליהדות ולארץ ישראל. אבל כשהם מגיעים לארץ, הם נחשבים כזרים ומנסים להתערות ולהתאקלם, דרך ההתפקרות. ההורים הדתיים, שהם רוב העולים, ממש בוכים על נפש הנוער ואין להם מענה.

כאן נגע הרב בנושא שהיהדות החרדית צריכה להיערך לקראתה. העליה מצרפת היא הרבה יותר מסורתית מהעליה הרוסית. המתבוללים הרבים בצרפת, לא יעלו. הם ישארו ויסתירו כל זכר ליהדותם, מפחד האיסלאם. מי שיעלה הם היהודים הקשורים לדת היהודית ובאים לבתי כנסת ושולחים את ילדיהם לחינוך יהודי. האם היהדות החרדית ערוכה, לקלוט אותם במסגרת כלשהיא? התשובה בידי הקוראים בלבד.
אייכלר טור צרפץ הרוגים שרלי הבדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד