ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עדכונים שוטפים

בלינקן נחת בארץ | דיווחים: משלחת תצא לקהיר לחידוש המו"מ

לראשונה מזה כשבוע: מטח רקטות נורה לעבר גוש דן והשפלה, לא היו נפגעים | נתניהו וגלנט: "המלחמה הממושכת לא עומדת להסתיים לא בדרום ולא בצפון" | בכיר חיזבאללה שחוסל היום בלבנון הוא מפקד כוח רדואן. בנוסף חוסל אחראי הרקטות של חמאס בסוריה | כל העדכונים

בלינקן נחת בארץ |  דיווחים: משלחת תצא לקהיר לחידוש המו"מ
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

מטח רקטות נורה הערב לעבר גוש דן ולשפלה, לראשונה מזה כשבוע. לא היו נפגעים כתוצאה מהירי ולא נגרם נזק. ברקע הדיווחים על המעבר לשלב הבא במלחמה, ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט אמרו בסקירה הביטחונית בישיבת סיעת הליכוד כי "המלחמה הממושכת לא עומדת להסתיים לא בדרום ולא בצפון והיא תמשיך עוד חודשים רבים". מוקדם יותר אמר דובר צה"ל לניו יורק טיימס כי "ישראל עברה שלב נוסף במלחמה".  "כל עוד החמאס מתקיים כמסגרת צבאית או שלטונית - אין לנו זכות מוסרית לעצור", אמר שר הביטחון.

הערב נחשף כי בכיר חיזבאללה שחוסל היום בלבנון - מונה לאחרונה לתפקיד מפקד כוח רדואן והיה אחראי על הירי לבסיס מירון בשבת. בישראל נערכים לאפשרות של נקמה מצד הארגון. בנוסף חיסלה ישראל את חסן עכאשה, שהיה אחראי לשיגורי הרקטות של ארגון חמאס משטח סוריה לעבר מדינת ישראל בשבועות האחרונים.

עדכונים שוטפים:

23:50 - שר החוץ ישראל כ"ץ חשף הערב בערוץ 14 כי מדינת ישראל עומדת מאחורי חיסול בכיר חיזבאללה, מפקד כוח רדואן, בדרום לבנון. עמדה שישראל נמנעה מלומר אותה במהלך כל היום .

23:05 - שר החוץ האמריקני בלינקן נחת בנתב"ג ובקבינט מתכוננים לפגישה עמו | לכתבה המלאה

22:40 - תיעוד של חיסול המחבלים בטול כרם

22:38 - דובר משרד החוץ האמריקני - רגע אחרי שבלינקן נחת בישראל: אזרחים פלסטינים חייבים להיות מסוגלים לחזור הביתה ברגע שהתנאים יאפשרו זאת. אסור ללחוץ עליהם לעזוב את עזה.

21:38 - הזמר והשחקן הישראלי עידן עמדי נפצע היום באורח קשה בתקרית במרכז רצועת עזה. הוא מטופל בבית חולים במרכז הארץ כשהוא מורדם ומונשם. שמו לתפילה עידן בו טובה בתוך שאר חולי עמו ישראל. 

21:18 - 14 רקטות נורו מעזה לעבר שדרות. 3 יורטו מעל העיר, האחרות מחוץ לעיר (נפלו/יורטו). אין נפגעים בגוף ולא נגרם נזק לרכוש.

21:12 - דובר צה"ל: כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים שפעלה בשטח לבנון וניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח הארץ. בנוסף, הכוחות תקפו תשתית טרור בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה ומרחבים נוספים בשטח לבנון. כמו כן, מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים שחצו מלבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ, צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.

21:06 - עיריית שדרות: מטח כבד לעבר העיר, מתבצעות סריקות אחר נפילות. עד כה לא דווח על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

21:04 דובר צה"ל על שלבי המלחמה: "עדיין יש בצפון הרצועה פעילי טרור ואמצעי לחימה אבל הם לא מתפקדים בתוך מסגרת צבאית מאורגנת וכעת אנחנו פועלים שם בצורה אחת ובתמהיל כוחות אחר. בשלב הזה אנחנו מתמקדים במרכז הרצועה ובדרום הרצועה. מדובר עדיין בפעילות מבצעית עזה, מורכבת, ניהול קרבות קשים - הלחימה תימשך במהלך שנת 2024".

20:59 - צבע אדום בשדרות. 

20:25 - השר עמיחי שיקלי הודיע לראש הממשלה כי הוא מוותר על המשרד לשוויון חברתי וחוזר לכהן כח"כ - זאת כדי "לחסוך בכספי ציבור". יחד עם זאת, שיקלי ימשיך לכהן כשר התפוצות.

20:20 - כוחות הביטחון פועלים בשעה זו בטול כרם לסיכול טרור. לפי דיווח ערבי 3 מחבלים חוסלו.

20:00 - אותרה המחרטה הגדולה ביותר מתחילת הלחימה; אוגדה 36 בהכוונת אגף המודיעין השתלטה על מפעל תת קרקעי לייצור טילים שיכולים להגיע לצפון הארץ | לכתבה

19:53 - שר הביטחון יואב גלנט ללוחמי ולוחמות תותחנים: "כל עוד החמאס מתקיים כמסגרת צבאית או שלטונית - אין לנו זכות מוסרית לעצור".

19:51 במהלך היום פונו מאזורי הלחימה בעזה שלושה פצועים במצב בינוני. 20 פצועים מאושפזים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה: 13 במצב בינוני, 7 במצב קל.

19:45 - בכיר החיזבאללה שחוסל בצהריים בלבנון - מפקד כוח רדואן.

19:34 - צה"ל חיסל בסוריה את האחראי לשיגורי הרקטות של ארגון הטרור חמאס מסוריה לשטח ישראל | לכתבה המלאה

19:00 - בחמאס טוענים: סיכלנו ניסיון של צה"ל לשחרר חטוף במרכז רצועת עזה.

17:55 - מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות במרכז ובשפלה. בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפגעים. 

17:46 - אזעקות בשפלה ובערים במרכז הארץ.

17:00 - שר הביטחון יואב גלנט בישיבת סיעת הליכוד: "שינוי שלב בלחימה זו טרמינולוגיה פנימית - לא כל אישה משדרות תגיד לצה"ל מתי לעבור שלב".

16:45 - דובר צה"ל לניו יורק טיימס: "עברנו רשמית שלב במלחמה".

15:59 - אזעקות בגליל המערבי.

15:30 - חייל נפצע קל מטיל נ"ט שנורה להר דב, צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון.

15:25 - בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין מוקדם יותר היום במרחב עמק החולה וקריית שמונה, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב כפר בלום בעקבות היירוט.

15:20 - חשש לחדירת כלי טייס עוין במספר יישובים בגליל העליון.

14:48 - דיווח בכאן חדשות: החיסול של המפקד הבכיר בשורות חיזבאללה, ויסאם חסן טוויל, התבצע באמצעות מטען צד שהופעל לעבר רכבו שנסע בכפר ח'ירבת סלם בדרום לבנון. זאת בניגוד לפרסום המוקדם כי כטב"מ ישראלי תקף את רכבו.

14:35 - חשש לחדירת כלי טיס עוין במספר יישובים בגליל העליון.

14:10 - משרד הבריאות העזתי שבשליטת חמאס: 249 הרוגים ו-510 פצועים ביממה האחרונה. מתחילת המלחמה - 23,084 הרוגים ו-58,926 פצועים.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה צה"ל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד