כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

טובול מסביר: מדוע נאמתי בכנס הבחירות של ש"ס?

עו"ד אופיר טובול, מסורתי ופעיל חברתי-מזרחי מסביר למה ישקול להצביע לדרעי, ולעולם לא היה מצביע לש"ס של אלי ישי • וידאו

דרעי, המהפכה חוזרת? צילום: פלאש90
דרעי, המהפכה חוזרת? צילום: פלאש90

אז כמה דברים, אחרי הסערה.

ביום רביעי פנה אלי מנהל הקמפיין של ש"ס, אריאל משעל: ״אריה דרעי מבקש שתדבר אחריו, מחר בכנס השקת הקמפיין״. אחרי התייעצות זריזה עם שתי חברות (פמיניסטיות) שלי, שאמרו ״ברור שתלך״, פיניתי את הלו"ז ונסעתי לאשדוד. הזמנתי את ההורים שלי ללוות אותי.

לא הכנתי נאום ולא תכננתי מה להגיד פרט לשלוש נקודות:

1. הדרך של מרן כוונה לא רק לתלמידי הישיבות הספרדים אלא גם ובעיקר לציבור המסורתי העצום וחסר הבית הפוליטי ולכלל המוחלשים.

2. המהפכה של ש"ס, שהתחילה ב-84 (השנה שבה נולדתי) והופסקה למשך 13 שנות אלי ישי, רחוקה מלהסתיים. גם כיום המצב בשכונות, בבתי כלא, בדיור ציבורי, בחינוך באקדמיה ובכל מקום אליו מסתכלים - רע ומפלה לרעה על בסיס צבע.

3. צריכות להיות כאן נשים.

אני לא שסניק, ובמשך שנות שליטתו של ישי גם סלדתי קשות מהמפלגה הזאת, שהלכה למקום אנטי חברתי שמונע על ידי שנאה ולאומנות. לא פלא שאלי ישי מוצא את עצמו בקצה הימני של הציונות הדתית וחשב לחבור לפוליטיקאים שמחזיקים באג׳נדה שאפשר לתמצת במשפט ״מדיניות רווחה זה רע, כי מי שנהנה מזה הם בעיקר ערבים״. הייתי אומר ״משיחיים״ אבל זה ממש מעליב כלפי המשיח.

אותם אנשים שהרסו את הדיור הציבורי ושולחים את הילדים שלנו לחינוך מקצועי.

אני לא שסניק מצוי אבל אני מעריץ את אריה דרעי. לא, הוא לא מושחת (תבדקו בתום לב בבקשה, פעם אחת). כן, יש לו את הכריזמה והאג׳נדה להיות אובמה הישראלי ואם לא היו מטרפדים אותו לפני 15 שנה, כנראה שזה גם מה שהיה קורה. דרעי הוא מנהיג אמיץ ואני יודע שאם הדברים היו תלויים רק בו, החזון שלי לעתיד ש"ס היה מתממש.

דרעי, ונאום ״האנשים השקופים״ שלו מחמישי, הוא בעיקר ההפך המוחלט מנפתלי בנט, אלי ישי ודומיהם. וגם ההפך מהשמאל הצבוע מצפון תל אביב וסניפיו בקיבוצים.

קיבלתי אינספור תגובות על הנאום. הרבה מאוד הודעות מאנשים - רוב נשי לתחושתי - שהתרגשו לראות אותי שם, ולשמוע אותי אומר מול מאות אברכים את הדברים האלה וזוכה למחיאות כפיים.

אחרי שירדתי מהבמה לחצו לי ידיים, אמרו חזק וברוך. נישקו על שתי הלחיים. כמו בבית.

היו גם כאלה ששכפלו שוב את הדעות הקדומות על ש"ס ובראשן הדבר הכי גזעני בנושא, והוא שש"ס הם אלה שאחראים לעוני של המזרחים (!). אלה אותם אנשים שחושבים שאין בכלל למזרחים בעיה, ואני עד עכשיו לא הבנתי איך ש"ס אחראים לבעיה שבעצם לא קיימת.. מדובר באנשים שיש להם אלרגיה קשה למילה ש"ס ואני יכול להבין אותם, גם לי היתה.

אני לומד המון דווקא מהדמוניזציה שעושים לש"ס ולדרעי. למדתי מהרבה מקומות אחרים (במוזיקה אגב) שבהתחלה בזים לך ומשווים אותך לשטן, בסוף אתה מנצח. במקרה של ש"ס, הדמוניזציה נובעת מהחיבור בין מזרחיות לחרדיות, ההפך המוחלט מהזהות של ההגמוניה ששולטת כאן ביד רמה.

ומילה לסיום על יפעת ביטון: אינשאללה שהיא תיבחר. באמת. ושגם יוסי יונה יבחר, ויחד עם אורלי לוי ואחרים הם ישפיעו מבפנים לטובה. כל כך צריך את זה. אבל וואלה, לא הגיע הזמן שבמקום לנסות לקושש כל פעם שריון או מינוי כזה או אחר מהאדונים המתחלפים, יהיה לנו בית פוליטי משלנו?

אני אפילו עוד לא יודע אם אצביע לש"ס. הברירה האחרת היא להישאר בבית כי כל האופציות האחרות הן עוד מאותו דבר מבחינתי. מה שאני כן יודע בוודאות הוא שאני רוצה דרעי חזק בכנסת הבאה, כדי שבכנסת שאחריה ניקח את זה עוד צעד קדימה.

עו"ד אופיר טובולצילום: עו"ד אופיר טובול
עו"ד אופיר טובול

עו"ד אופיר טובול: צריך להפוך את אריה דרעי לאובמה הישראלי
אופיר טובול שס דרעי אלי ישי בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד