כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
היום שאחרי

הכלכלן הראשי באוצר: "בחוץ המצב נראה חמור בהרבה"

באירוע שעסק ב'כלכלת ישראל ביום שאחרי המלחמה' אמר הכלכלן הראשי במשרד האוצר כי "אנחנו נראים הרבה יותר גרוע בעיני המשקיעים הזרים מאשר בעינינו"

הכלכלן הראשי באוצר: "בחוץ המצב נראה חמור בהרבה"
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

הכלכלן הראשי במשרד האוצר, ד"ר שמואל אברמזון, אמר היום (שני) באירוע בנושא 'כלכלת ישראל ביום שאחרי המלחמה' כי "אם בעבר היה מתח מובנה בין הביטחון לכלכלה, כעת ברור לנו שצריך לסיים את המלחמה בצורה טובה כדי להחזיר את אמון המשקיעים".

עוד אמר כי "המלחמה לא דומה לשום דבר שראינו ב-20 השנים האחרונות מבחינת ההשפעות שלה על הכלכלה. מדובר באירוע שמשנה את סדרי הכלכלה והוא הולך לעשות פה כמה שינויים, גם בטווח הקצר ב-2024 וגם שינויים פרמננטים. ההוצאה הפרמננטית המשמעותית היא הגדלת תקציב הביטחון".

בנוסף, התייחס ד"ר שמואל אברמזון ליחס ההוצאה על תקציב הביטחון שירד לרמה של 4.6 אחוזים וברור לכל כי המצב הזה לא יוכל להימשך. "בתרחיש טוב יחסית נחזור עשור אחורה, ותקציב הביטחון כאחוז מהתוצר יעלה לכ-6%. אברמזון הוסיף כי מדובר ב"פגיעה של 1.4% בתוצר - יותר מכל תקציב ההשכלה הגבוהה בישראל ומשרד הרווחה, או תקציב המשרד לביטחון פנים".

עוד אמר כי יש פער בין תפיסת אזרחי ישראל באשר למצב הכלכלי ולתפיסה מחוצה אליה. "אנחנו נראים הרבה יותר גרוע בעיני המשקיעים הזרים מאשר בעינינו. הופתענו לגלות את הפסימיות הגדולה של מודי'ס, וגם בשיחות שלנו עם גופים אחרים ראינו לפחות בתחילת המלחמה שמבחוץ המצב נראה חמור בהרבה".

מלחמת חרבות ברזל משרד האוצר הכלכלן הראשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד