י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חילוקי דעות ביהדות התורה

הושגו 70 חתימות להדחת כסיף: חילוקי דעות ביהדות התורה

ח"כ עודד פורר שיזם הצעה להדיח את ח"כ עופר כסיף מהכנסת בעקבות התבטאויותיו השיג את מספר החתימות הנדרשות כדי להתחיל את ההליך. חילוקי דעות ביהדות התורה האם לתמוך במהלך. כל הפרטים

הושגו 70 חתימות להדחת כסיף: חילוקי דעות ביהדות התורה
ח"כ עופר כסיף צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הליך ההדחה לח"כ עופר כסיף יוצא הערב (שני) לדרך לאחר שנאספו חתימות של 75 חברי כנסת שתומכים בהדחתו. יוזם ההדחה, יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ עודד פורר קרא לכסיף להתפטר מתפקידו עוד לפני ההדחה.

יצוין כי מטעם מפלגת העבודה, לא חתם ולו ח"כ אחד על הליך ההדחה. גם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר ש"ס אריה דרעי לא חתמו על הליך ההדחה.

ל'בחדרי חרדים’ נודע כי בעוד בדגל התורה חתמו מרבית החכי"ם על הדחת כסיף, באגודת ישראל לא ממהרים לחתום מלבד חה"כ משה שמעון רוט. יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני גם לא חתם עדיין באופן מעשי למרות שבדגל תומכים בהליך כאמור.

"מי שתומך בהדחת חכי"ם מהכנסת, פותח דלת להדחת חכי"ם חרדים", אומרים גורמים ביהדוה"ת. חלקם תקפו את הובלת הנושא על ידי ישראל ביתנו: "הם רוצים לגרש בעיקר את החרדים מהכנסת למזבלה".

חוק יסוד הכנסת סעיף 42א.(ג)(1) קובע כי הכנסת רשאית, ברוב של 90 חברי הכנסת, להחליט להפסיק את חברותו של חבר הכנסת אם קבעה שהתקיים בו, לאחר היבחרה של אותה כנסת, אם תמך במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור נגד מדינת ישראל (סעיף 7א).

החוק קובע כי לאחר איסוף חתימות מ-70 חברי כנסת שיוגשו לועדת הכנסת, הליך ההדחה, שבסופו יצטרכו 90 חברי כנסת להצביע על הדחת ח"כ כסיף יוכל לצאת לדרך.

כזכור, כסיף טען כי הממשלה מבצעת "פשעים" בלחימה ואף חתם על עצומה נגד ישראל התומכת בתלונה שהגישה דרום אפריקה בגין "רצח עם" בעזה.

בחד"ש מסרו בתגובה: "ניסיון ההדחה הוא מימוש ההפיכה המשטרית וחיסול המרחב הדמוקרטי, בעוד מי שקורא לטרנספר והשמדת עזה יושבים סביב שולחן הממשלה, ח"כ כסיף שקורא לשלום מודח מהכנסת בהאשמה מופרכת של "תמיכה במאבק מזוין", שגם היועצת המשפטית לכנסת דחתה. מטרת ממשלת הימין מיום היווסדה הייתה חיסול הקולות המתנגדים לה. בחסות המלחמה היא מממשת". 

עופר כסיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד