א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לקראת נסיגה

בקבינט מתכוננים לפגישה עם בלינקן | דיווחים בקטאר: משלחת תצא לקהיר לחידוש המו"מ

דובר משרד החוץ האמריקני אומר כי אזרחים פלסטינים חייבים להיות מסוגלים לחזור הביתה | ביידן בעצרת בחירות: "עובד בשקט עם הישראלים כדי לעודד אותם לצמצם את הלחימה"

בקבינט מתכוננים לפגישה עם בלינקן | דיווחים בקטאר: משלחת תצא לקהיר לחידוש המו"מ
נתניהו ובלינקן צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

בשעה זו הסתיים הדיון בקבינט המלחמה, שמהווה דיון הכנה לקראת המפגש מחר עם בלינקן שכבר נחת בארץ, מוקדם יותר הערב. בלינקן מגיע לכאן מסעודיה שם הוא מתייחס לסוגיית הנורמליזציה עם המדינה הערבית ואמר כי "יש אינטרס ברור לכולם להשיג את זה אבל זה דורש שהקונפליקט בעזה יסתיים וגם שתהיה דרך פרקטית שתוביל למדינה פלסטינית". 

רגע אחרי שבלינקן נחת בישראל, דובר משרד החוץ האמריקני פרסם הצהרה בה הוא אומר כי "אזרחים פלסטינים חייבים להיות מסוגלים לחזור הביתה ברגע שהתנאים יאפשרו זאת. אסור ללחוץ עליהם לעזוב את עזה". דווח של העיתונאי ברק רביד טוען כי ישראל תבהיר לשר החוץ האמריקני בלינקן כי לא תסכים לאפשר חזרת פלסטינים לצפון הרצועה בלי התקדמות בסוגיית החטופים.

בתוך כך, פרסום בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הפרו-קטארי, משלחת ביטחונית ישראלית צפויה להגיע לקהיר לחידוש המשא ומתן לשחרור החטופים.

במקביל בעצרת בחירות שקיים הנשיא ביידן הנאום שלו נקטע על ידי מפגינים שקוראים ל"הפסקת אש עכשיו!" הוא ענה להם "אני עובד בשקט עם הישראלים כדי לעודד אותם לצמצם את הלחימה המשמעותית בעזה ולצאת משם".

 

אנתוני בלינקן מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד