כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
היהודים שולטים בארה"ב

אנטישמיות ותאוריות קונספירציה: הנשק החדש של סין נגד המערב

סין משתמשת בשנאה אנטי-יהודית ככלי לדיפלומטיה אנטי-אמריקנית ואנטי-מערבית שלה. השוואות בין יהודים לנאצים נפוצות בסרטונים המתייחסים למלחמת ישראל-עזה באחת מפלטפורמות שיתוף הווידאו הגדולות במדינה הקומוניסטית

אנטישמיות ותאוריות קונספירציה: הנשק החדש של סין נגד המערב
אילוסטרציה צילום: unsplash

מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר על ישראל, כמות התוכן האנטישמי באינטרנט בסין - במיוחד ברשתות החברתיות שלה - הרקיעה שחקים. הזינוק חסר התקדים הזה באנטישמיות באינטרנט בסין יכול להיות אפשרי רק בברכת המשטר, שנראה כי הוא נוקט בשנאה אנטי-יהודית ככלי לדיפלומטיה האנטי-אמריקנית והאנטי-מערבית שלו, כך כותב ג'וש רוגין בעל טור בנושא מדיניות חוץ וביטחון לאומי ב'וושינגטון פוסט'.

השוואות בין יהודים לנאצים נפוצות בסרטונים המתייחסים למלחמת ישראל-עזה באחת מפלטפורמות שיתוף הווידאו הגדולות בסין, 'וויבו'. כלי תקשורת שבשליטת המדינה הפיצו תיאוריות קונספירציה על היהודים בארה"ב גם באינטרנט, כולל הרעיון שמספר קטן של אמריקאים יהודים שולט ברוב המכריע של הכוח והעושר בארצות הברית. ב-10 באוקטובר דווח בערוץ הממלכתי China Central Television, דיווחים שקריים אנטישמיים.

רוגין מציין כי לדעתו לא כל הביקורת על ישראל היא אנטישמית, וכן כי אנטישמיות הייתה קיימת בסין לפני ה-7 באוקטובר. אבל באמצעות הצנזורה באינטרנט והתקשורת הנשלטת על ידי המדינה, הרשויות הסיניות מלבות את להבות השנאה האנטי-יהודית ברשת. כעת, ממשלת ארה"ב מתחילה לצאת בפומבי נגד האנטישמיות של סין.

"מה שראינו אחרי 7 באוקטובר היה שינוי דרסטי במדיה החברתית בסין. האנטישמיות הפכה להיות חופשית יותר", אמר סגן השליח המיוחד של מחלקת המדינה לפיקוח ומלחמה באנטישמיות, אהרון קיאק. "ומכיוון שאנו יודעים שהאינטרנט הסיני אינו חופשי כמו במערב, זו החלטה מודעת של ממשלת סין לאפשר להגביר במידה ניכרת רטוריקה מסוג זה".

ממשלת סין מכחישה שהיא מקדמת או אפילו מתירה אנטישמיות ברשת. כאשר קיאק נתן ראיון בחודש שעבר בברזיל וגינה את סין על השימוש באנטישמיות ככלי לדיפלומטיה האנטי-אמריקנית שלה, השגרירות הסינית המקומית מחתה בקול רם. אבל הר של עדויות מראה שבאינטרנט של סין, שבו אסור להביע דעה  ללא אישור הממשלה, האנטישמיות גברה.

"זה לא סוג של עלייה, זה צונאמי של רטוריקה אנטישמית שהורשה להתפשט ברשתות החברתיות של סין", אמר קיאק. "סוג של עלייה דרסטית זו שנמשכת מאז ה-7 באוקטובר שיצא מסין לא קורה במקרה".

באינטרנט של סין יש תוכן פרו-חמאס ואנטי-ישראלי. לחברות הטכנולוגיה הסיניות, שפועלות לפי הנחיות קפדניות של הצנזורה הממשלתית הסינית, יש תפקיד גדול. ענקיות החיפוש באינטרנט הסיניות באידו ועל באבא הרחיקו לכת ומחקו את מדינת ישראל מהמפות שלהן.

"כרגע, זה מאוד מסוכן להיות פרו-ישראלי בתוך סין מבלי לסבול", אמר בכיר במחלקת המדינה לשעבר מיילס יו, "הסיבה לכך שסין בחרה ברגע זה לנקוט בעמדה אנטי-ישראלית נחרצת היא כי סין רואה בישראל בת ברית קרובה של המערב".

 

 

אינטרנט חמאס מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד