א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מנוף לחץ משמעותי

ישראל תבהיר לבלינקן: לא נאפשר חזרת פלסטינים לצפון הרצועה - ללא התקדמות בעניין החטופים

במהלך הפגישות שיערוך עם המנהיגים, יבהיר הדרג המדיני למזכיר המדינה בלינקן כי חזרת פלסטינים לבתיהם בצפון רצועת עזה היא מנוף לחץ משמעותי - ובשל כך ישראל לא תאפשר את החזרה ללא התקדמות בסוגיית החטופים

ישראל תבהיר לבלינקן: לא נאפשר חזרת פלסטינים לצפון הרצועה - ללא התקדמות בעניין החטופים
פעילות הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

ישראל תבהיר למזכיר המדינה אנתוני בלינקן שהגיע לביקור בארץ, כי היא לא תאפשר חזרה של פלסטינים לבתיהם בצפון רצועת עזה ללא התקדמות במו"מ לשחרור חטופים, כך פורסם ב"וואלה".

הדברים ייאמרו לבלינקן בשיחותיו עם ראש הממשלה נתניהו וקבינט המלחמה במהלך היום. בכיר ישראלי אמר: "אנחנו לא נאפשר לפלסטינים לחזור לבתיהם בצפון הרצועה אם לא תהיה התקדמות בסוגיית החטופים". בכיר אחר ציין כי החזרת התושבים לבתיהם היא מנוף לחץ משמעותי, שאסור לישראל לוותר עליו ללא הישג משמעותי בעניין החטופים.

"יש חטופים ישראלים ואמריקנים שעדיין מוחזקים בעזה. אנחנו חושבים שנדע תוך כמה שבועות האם ניתן להשיג הסכם לשחרורם או לא", אמר.

יחד עם זאת, ציין הבכיר כי ישראל תדגיש בשיחות עם בלינקן כי היא מוכנה להתחיל לגבש עם ארה"ב והאו"ם תכנית לחזרת פלסטינים לצפון הרצועה. בישראל מודעים לכך שרבים מהתשתיות נהרסו בעקבות המלחמה, ומבינים שרבים מהפלסטינים לא יוכלו לחזור לביתם.

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד