כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

"איך יהודי מאמין קורא שלא לעלות לציון?"

"איך יהודי האומר כל יום 'ותחזינה עיננו בשובך לציון', מסוגל לקרוא שלא לעלות לציון?" • העיתונאי אהרון גרנות, ששב בימים אלה מביקור בפריז, קרא את דברי ח"כ ישראל אייכלר ב'בחדרי חרדים', והזדעזע • "אביך הבין שאנו בזמן גאולה ולא עשה את החשבונות שלך" • "נולדת עם כפית של מדינה בפה ולכן אינך יודע להעריך אותה"

אהרון גרנות בפריז
אהרון גרנות בפריז

קראתי היטב את טורו הכואב של ידידי הטוב ח"כ ר' ישראל אייכלר, הנחשב לאחד מטובי דובריה של היהדות החרדית.

קראתי והזדעזעתי: משהו השתבש בכיוון החשיבה שלנו.

את השבוע הקודם עשיתי ברחובותיה המדממים של פריז. חרשתי את הרובע ה-19 ורובעים אחרים, שוחחתי עם עשרות יהודים, שיחות עמוקות ורציניות ובכל מקום שבאתי לראיין, מצאתי את עצמי מוסר שיעור.

שליחי העלייה לישראל מסתובבים עכשיו גם הם בפריז וקוראים ליהודים לעלות לארץ: "יהיה לכם טוב", הם מבטיחים, "יותר בטוח בארץ ישראל", הם אומרים.

אכן זה לא נכון: האם אין כאן פיגועי טרור? האם אין טילים בדרום? האם כלו איומי המלחמה בצפון? מדוע מוכרים שקרים כאלה. מי שמחפש בטחון לא ימצא אותו בשום מקום, בטח לא בארץ ישראל.

אבל יהודי פריז, כמו יהודים בכל העולם כולו חייבים לנטוש מיד את אדמתם ולעלות לארץ ישראל. לא מפני שהם ימצאו בה יותר בטחון, לא מפני שימצאו בה יותר פרנסה, אלא מפני שאין מקום אחר בעולם ליהודי, מפני שאין עתיד ליהודים בשום מקום אחר.

כי הגיע עת לחננה כי בא מועד, מפני שהקב"ה כלשון שיר השירים דופק על דלתותינו "קול דודי דופק, פתחי לי רעייתי כלה". ומה אומרת הרעיה לקב"ה? "פשטתי כותנתי איככה אלבשנה, רחצתי את רגלי איככה אטנפם". יש מיליון תירוצים לדחות את הקץ.

תירוצים לא לעלות אינם חסרים, בכל הדורות היו תירוצים כאלה. אבל בדורנו, דור הגאולה, נגמרו התירוצים צריך להיות עיוור כדי לא לראות את הקץ המגולה, את מאות אלפי היהודים המתקבצים לארץ ישראל: "שאי סביב עינייך וראי בנייך נקבצו כולם ובאו לך".

צריך להיות עיוור כדי לא לראות, כיצד ב-80 שנים האחרונות הפכה ארץ השממה לאימפריה חקלאית שכל העולם בא ללמוד ממנה חקלאות: ו"אמר רבי אבא אין לך קץ מגולה מזה שנאמר 'ואתם ערי ישראל ענפיכם תתנו ופרייכם תשאו פרי לעמי ישראל כי קרבו לבוא' (גמרא סנהדרין צ"ח ע"א).

צריך להיות עיוור כדי לא לראות את המהפכה של עם ישראל החוזר בתשובה ברבבותיו (אם אינך מאמין שאל את ארגון 'צוהר' של חסידות בעלז, הם יספרו לך).

איזה עתיד היה לחסידות שלך?
אבא שלך ר' ישראל היקר, הצטרף למהלך הזה כשלחם במחתרת הלח"י לגרש את הבריטים מארץ ישראל,

כשהגר"א מוילנא שלח את תלמידיו לארץ הוא לא עשה חשבונות, והוא שלח אותם למטרה מפורשת להקים מדינה יהודית בארץ ישראל (כעדות תלמידו הנאמן ר' שלמה זלמן רבלין, סב סבו של נשיא המדינה). כך גם האדמו"ר מגור זי"ע.כ

שכ"ק מרן האדמו"ר ה'אמרי אמת', שלח את עשרות אלפי חסידיו לארץ הוא לא עשה חשבונות כאלה.

איזה עתיד היה לחסידות שאתה משתייך אליה, חסידות בעלזא, לולי ההתיישבות בארץ ישראל - וכן, לולי שהשלטון בארץ היה בידי יהודים, כן כופרים, חילונים, לא אוהבי תורה ומצוות - אבל יהודים.

מאחר שנולדנו עם כפית של מדינה בפה, אנו לא מסוגלים לחשוב מה היה גורלו של יהודי בגולה, שלא ידע אם יחיה מחר בבוקר או ייזרק מביתו בשל החוב שהוא חב לפריץ העריץ, או למושל האכזר שחשקה נפשו למלא את הקופה. הקהילה היהודית הייתה תמיד קרבן מזדמן. השואה הייתה השיא. אבל כלום לא היו גזירות והשמדות בכל תולדות ימי עמינו?

אנו כל כך לא מודעים לכך, עד שכל צרה קטנה המתרחשת עלינו מיד מתנפחת למימדי שואה. וכל החלטה שרירותית לא צודקת, הופכת לגזירות גסטפו.

ומה עם ההתבוללות?
אתה טוען שחלק מבני אחינו שבאו לארץ נשרו. בשל כך אתה קורא להישאר בגלות לא לעלות לארץ?

איני מאמין כיצד יהודי שומר מצוות, המתפלל "ולירושלים עירך ברחמים תשוב", "ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים", מסוגל לכתוב כך, איך לא רעדו ידיך על המקלדת כשכתבת את דברי הבלע האלה?

האם אינך יודע ש'מפני חטאנו גלינו מארצנו ונתרחקנו מעל אדמתנו'? או שאולי אליך התכוון רבי יהודה הלוי כשכתב בספרו 'הכוזרי' "הובשתני מלך כוזר גילית מקום חרפתי ובאמת 'ותחזינה עננו בשובך לציון ברחמים' הוא כקריאת העורב וצפצוף הזרזיר".

האם אינך יודע שרבבות אחינו עולי צרפת נקלטו במסגרות תורניות וקהילות תורניות וחרדיות, וכמה ישיבות לעולי צרפת כבר קמו? אדרבא, במקום להתבכיין ב'חדרי חרדים' לך אצל קהילות יוצאי צרפת ושאלם במה אפשר לעזור כדי לקלוט את רבבות אחינו שהתעוררו לעליה בעקבות הפיגוע.

אתה כותב על כמה יהודים שבניהם נשרו? האם אינך יודע כמה יהודים התבוללו בחו"ל. על פי התחזיות היינו אמורים להיות אחרי השואה קרוב ל-20 מליון יהודים בעולם, אבל מספר היהודים בעולם הוא רק 12-13 מליון.

לאן נעלמו 7 מיליון איש? הם התבוללו! שבע מליון נפשות אבדו לעם ישראל בגלל שהיינו בגלות במקום לעלות לארץ ישראל.

אז מה צריך לעשות? להתכונן. בחסדי ה' עלינו, כשאנחנו לא רוצים מיוזמתנו לעלות הוא מביא עלינו פיגועים שידחפו אותנו לארץ, כי עת לחננה כי בא מועד, כי הגיע עת פקידה.

בעיננו אנחנו רואים בהתגשמות דבר ה' אשר היה בפי הנביאים. לא רק מצרפת, גם מאנטוורפן, מהולנד, מבריטניה, משוודיה, מארה"ב גלות אחר גלות תתחסל וכולם ברבבותיהם יעלו בעזרת ה' לארץ.

אנחנו צריכים לעשות ככל יכולתנו שהמעבר יחזק אותם רוחנית ולא יחליש אותם. להכין בתי מגורים, ישיבות ותלמודי תורה ומגידי שיעור דוברי כל השפות כי קרב יום ה' הגדול. ואז, כשבאמת כולנו נתרכז בארץ ישראל ונשיר את 'שיר המעלות בשוב ה' את שיבת ציון היינו כחולמים' וכל העמים יבואו לכאן לראות את עם ישראל המתגלה בתפארתו, זאת תהיה הנקמה האמיתית לא רק בהיטלר ימ"ש כפי שאתה אוהב תמיד לציין, אלא בכל צוררי עמנו, וכל הרשעה כולה תאבד ויתקיים בנו 'ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש', 'כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים'.
גרנות טור אייכלר פריז טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד