כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
השם יקום דמו

הלוחם שלא פספס טיש בחצר באיאן נפל בעזה

דוד שוורץ הי"ד שלחם בגדוד ההנדסה בעזה נפל בקרב בדרום רצועת עזה. היה קשור בלב ונפש לחצר חסידות באיאן ובכל שנה היה מגיע להדלקה במירון ולכל טיש בחסידות. כמו כן היה משומעי לקחו של הגרד"ח אלתר. אבל כבד באלעזר שבגוש עציון

הלוחם שלא פספס טיש בחצר באיאן נפל בעזה
דוד שוורץ מימין בטיש ומשמאל כלוחם צילום: באדיבות המצלם

רס״ל (מיל׳) דוד שורץ הי"ד, בן 26, מאלעזר, שלחם בגדוד ההנדסה 8219, עוצבת 'חצי האש' (551) נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

דוד שוורץ הי"ד הוא בנו של עורך הדין יאיר שוורץ שיבלחט"א, ולאמו מרת שרה שתחי' מהיישוב אלעזר שבגוש עציון. 

בבחרותו למד בישיבת הר עציון באלון שבות, לפני למעלה משלוש שנים נישא בהרצליה בחתונה שהתקיימה בצמצום בקורונה כפי ההנחיות דאז. 

שני מימין בשמחה בחצר חסידות באיאן.

דוד, היה מקורב יחד עם משפחתו לחצר חסידות באיאן אליה התחבר בכל נימי נפשו. דוד הי"ד היה בחור שאהב ללמוד ולעזור לזולת והיה בן חביב ביותר לאביו. 

בהיותו קרוב לחצר חסידות באיאן היה מגיע לכל מאורע בחסידות, כל טיש או מעמד הדלקה במירון שנערך בחסידות לא פספס, תמיד היה פונה לשאול ולדעת מתי הטיש ובאיזה יום. 

בטיש בחג הסוכות בחצר באיאן

רק בחג הסוכות האחרון השתתף בטיש בחול המועד מספר ימים לפני פרוץ המלחמה מאז התגייס למילואים ולהלחם בקרב עד שנפל בקרב על קידוש השם.

ארהל'ה מחסידי באיאן שהיה ידידו של דוד סיפר הבוקר: "הוא היה דבוק ברבי, בפעם האחרונה הגיע לטיש חנוכה עם הנשק כששוחרר ל-24 שעות מעזה. כולו היה לב, היה מגיע לכל טיש כשהתאפשר לו. הוא היה אברך מתוק שלא ראינו. עכשיו אנחנו מבינים מה שאומרים, שהטובים נופלים".

כמו כן היה קשור לגאון החסיד רבי דניאל חים אלתר ראש ישיבת 'פני מנחם', דוד הי"ד היה מגיע בקביעות לשיעור השבועי וכן היה שומע את שיעוריו של ראש הישיבה הגר"ש אלתר. 

על מועד הלוויה נעדכן בהמשך. 

חברו של דוד הי"ד לספסל הלימודים היה יקיר הכסטר הי"ד בן 26, מירושלים, גם לוחם בגדוד ההנדסה 8219, שנפל גם בקרב בדרום רצועת עזה, הם למדו יחד חברותא בישיבת הר עציון. עכשיו הם חברותא בישיבה של מעלה.
מלחמת חרבות ברזל באיאן דוד שוורץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד