ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
בניגוד לעמדת סמוטריץ'

המנהל האזרחי וכוהב"ט הרסו מבנים בגוש עציון

המנהל האזרחי וכוחות הביטחון הרסו שישה מבנים בנקודות התיישבות הסמוכות ליישוב פני קדם. סביבת סמוטריץ': "ההריסה הבוקר בוצעה בניגוד להנחייתו של השר"

המנהל האזרחי וכוהב"ט הרסו מבנים בגוש עציון
אנשי המנהל במקום צילום: באדיבות המצלם

המנהל האזרחי ואנשי כוחות הביטחון הורסים הבוקר (שלישי) מספר מבנים בנקודות התיישבות הסמוכות ליישוב פני קדם. עד כה דווח על הרס של שישה בתים, ביניהם בית בו מתגוררת משפחה.

מסביבתו של השר סמוטריץ' נמסר: "ההריסה הבוקר בוצעה בניגוד להנחייתו של השר. לאחר הוראת השר שלא לבצע את ההריסה אלוף הפיקוד החליט להגדיר את ההריסה כאירוע עם דחיפות ביטחונית מיידית ובכך עקף את סמכותו של השר כדי לקבל את אישורו של שר הביטחון.

בסביבתו של השר תמהים על כך שלאלוף הפיקוד לא היה דחוף לפנות את הבניה הבלתי חוקית של הבדואים שהייתה באותו מקום בניגוד לחוק בשנים האחרונות כמו גם שהוא לא פועל לעצור את הבניה הערבית שמשתוללת בכל מזרח גוש עציון ובכלל בכל רחבי יו"ש.

מצער שבבוקר כזה קשה ובימים בהם צה"ל עסוק במלחמה אלוף הפיקוד באישור שר הביטחון מסיט כוחות לאכיפה נגד מתיישבים", נמסר מסביבת סמוטריץ'.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בתגובה להרס התיישבות בגוש עציון: "בבוקר קשה זה, כאשר אנו סופרים את נופלינו, כשלוחמינו בעזה והעם מאוחד, בא השר גלנט והורס התיישבות. במקום לעצור ולהרוס את ההשתלטות הבלתי חוקית הפלסטינית על המרחבים, בוחר גלנט לתקוע אצבע בעין למתיישבים והלוחמים. זה המשך הקונספציה והפיכת האוהב לאויב והאויב לאוהב".

ח״כ לימור סון הר מלך בתגובה להרס בגוש עציון: ״אז בזמן שאויבינו מבקשים למחוק את זכרנו מעל פני האדמה אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס מצא את האשמים האמיתיים - המתיישבים.

הבוקר, בעוד אקט של נקמה החליט האלוף פוקס בגיבוי שר הביטחון גלנט להשתמש בביטחון ישראל כקלף פוליטי ולהגדיר את הריסת המבנים בגוש עציון כ״אירוע עם דחיפות ביטחונית מיידית״.

לא הייתי תוקפת אלוף, בטח שלא באמצע מלחמה אם לא הייתי חושבת שהוא בא כדי לקדם אג׳נדות פוליטיות. ולראייה מאמר בוושינגטון פוסט מסוף השבוע קורא לביידן לשים לב להיותו של האלוף פוקס שותף למגמות ארה"ב להקמת מדינה פלסטינית, ומתאר את פעילות הגנרל שפועל בישראל להקמת מדינה פלסטינית.

מי שרוצה להשפיע פוליטית על מדינת ישראל מוזמן להתמודד לכנסת ולעשות זאת. לעומת זאת שימוש בתפקיד צבאי לצורך כך הוא מגונה״.

בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד