כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מאבק מול האג

הרצוג שוחח עם סגינתו של ביידן: נפגש עם שר החוץ האמריקאי

נשיא המדינה נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי. אתמול שוחח הנשיא הרצוג עם סגנית נשיא ארה"ב. הרצוג הודה לארצות הברית על התמיכה בישראל. הרצוג לבלינקן: "השמדנו מפעל טרור ענק מתחת למסדרון ההומניטרי שישראל מפעילה על מנת לסייע לאזרחי עזה"

הרצוג שוחח עם סגינתו של ביידן: נפגש עם שר החוץ האמריקאי
נשיא המדינה עם שר החוץ האמריקאי צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר, עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנטוני בלינקן, המבקר בישראל. זוהי הפגישה החמישית של השניים מאז פרוץ המלחמה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג לשר החוץ: "אנו מודים לך על תמיכתך ועל מחויבותך האיתנה לביטחונה של ישראל ולניצחונה במלחמה הזו, כי זו מלחמה שמשפיעה גם על ערכים בינלאומיים ועל ערכי העולם החופשי ככלל".

הרצוג התייחס לשיחה אתמול עם סגנית הנשיא ביידן: "אתמול הייתה לי שיחה ארוכה עם סגנית נשיא ארה"ב, זו הייתה שיחה פורה. ואני אחזור על מה שאמרתי לה גם בפניך - ביום חמישי יחל הליך בבית הדין הבינלאומי בהאג, לפיו דרום אפריקה תבעה את ישראל על רצח עם כביכול. אין דבר יותר זוועתי ומגוחך מהטענה הזו. למעשה, אויבינו, החמאס, באמנה שלהם קוראים להשמדה. להשמדה של מדינת ישראל, מדינת הלאום היחידה של העם היהודי".

עוד אמר הרצוג: "האמנה נגד רצח עם נחקקה על ידי הקהילה הבינלאומית בעקבות הזוועות הקשות ביותר של המין האנושי, כדוגמת השואה, שכוונה במיוחד כנגד היהודים, במטרה לחסל את הגזע היהודי, את העם היהודי. האמנה של חמאס, כמעט זהה בהרבה מאוד מובנים. ועכשיו, למול הצביעות של דרום אפריקה, נהיה שם בבית הדין הבינלאומי לצדק ונציג בגאווה את הצד שלנו, של שימוש בהגנה עצמית תחת הזכות הטבועה ביותר במשפט ההומניטארי הבינלאומי, שבמסגרתה אנו עושים את המקסימום בנסיבות מסובכות ביותר, כדי לוודא שלא יהיו השלכות בלתי צפויות ולא יהיו נפגעים אזרחים".

"אנחנו מתריעים, אנחנו מתקשרים, אנחנו מראים, אנחנו שולחים עלונים, אנחנו משתמשים בכל האמצעים שהחוק הבינלאומי מאפשר לנו כדי להרחיק אנשים, כדי שנוכל למוטט את עיר הטרור הענקית הזו מתחת, בבתים של אנשים, חדרי מגורים וחדרי שינה, מסגדים וחנויות ובתי ספר. אתמול השמדנו מפעל טרור ענק מתחת למסדרון ההומניטרי שישראל מפעילה על מנת לסייע לאזרחי עזה".

לסיום אמר הרצוג: "אני רוצה להודות לארצות הברית של אמריקה, לנשיא ביידן ולממשל, ולך השר בלינקן על קריאתך המוסרית, על העובדה שאתה עומד איתן עם ישראל בקרב הזה, שקשור בבירור לאנושות ועם ערכי העולם החופשי. תודה רבה לך".

מזכיר המדינה האמריקאי, אנטוני בלינקן: "תודה, אדוני הנשיא. כתמיד, אנו מעריכים מאוד את מנהיגותך בזמנים מאתגרים אלה עבור ישראל, עבור מדינות האזור, ובמיוחד עבור אנשים שסובלים בעקבות המצב. זה עתה הגעתי ממספר מדינות באזור - טורקיה, יוון, ירדן, קטאר, איחוד האמירויות הערביות, ערב הסעודית; ואני רוצה לשתף את הנשיא בדברים ששמעתי ממנהיגי המדינות, ובהמשך היום אשתף גם את ראש הממשלה והקבינט. תהיה לנו הזדמנות לשבת עם חלק ממשפחות החטופים ולדון במאמצים הבלתי פוסקים שלנו להחזיר את כולם הביתה בחזרה לחיק משפחותיהם. ויש הרבה על מה לדבר - במיוחד על המשך הדרך. אני מצפה לשיחות האלה, כמו תמיד. תודה רבה לך".

בית הדין הבינלאומי בהאג יצחק הרצוג אנתוני בלינקן חמאס ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד