כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
פניות יזומות

מאות אזרחים נדהמו לגלות שהם זכאים להחזר מס

רשות המסים פנתה לכ-750 יתומים עד גיל 21 והודיעה להם כי הם קיבלו את קצבאות השארים שלהם לאחר שנוכה מהן מס, זאת למרות שמדובר בקצבה יחידה שסכומה נמוך מהתקרה הפטורה ולכן הם זכאים להחזר המס שנוכה מקצבה זו

מאות אזרחים נדהמו לגלות שהם זכאים להחזר מס
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

רשות המסים פנתה בשלושת החודשים האחרונים לכ-750 יתומים עד גיל 21 והודיעה להם כי מבדיקה שנערכה בדיווחי קופות הגמל, עלה שהם קיבלו את קצבאות השארים שלהם לאחר שנוכה מהן מס, למרות שמדובר בקצבה יחידה שסכומה נמוך מהתקרה הפטורה ולכן הם זכאים להחזר המס שנוכה מקצבה זו. בנוסף, הודיעה הרשות למעסיקים ולמשלמים כי החל מינואר 2024 מקבלי קצבאות שארים, שסכומן נמוך מתקרת הקצבה המזכה והצהירו למשלמים כי מדובר בקצבת השארים היחידה שמשולמת להם, יהיו פטורים ממילוי טופס 101.

לפי פקודת מס הכנסה קיים פטור ממס על קצבת שארים המשולמת מקופות גמל לקצבה עד לסכום של 9,430 ש"ח לחודש (נכון לשנת 2024). לאחר ביצוע עבודת הכנה ועיבודים ממוחשבים, איתרה הרשות

כ-1,400 יתומים עד גיל 21 ששולמה להם משנת 2017 ואילך קצבה שארים ונוכה ממנה מס, בסך כולל של כ-30 מיליון ₪. בשלב זה הרשות פנתה למחצית מהם ותפנה גם ליתר, באמצעות שיחות טלפון ובאמצעות שליחת מכתבים, והכול במטרה לסייע להם לקבל את החזר המס בקלות ובהקדם.   

כאמור, הרשות הודיעה למעסיקים ולמשלמים כי כחלק ממאמציה לשיפור השירות לציבור מקבלי קצבאות כי מקבלי קצבת שארים, שסכומה נמוך מתקרת הקצבה המזכה (113,160 ש"ח בשנת 2024), שיצהירו שזו קצבת השארים היחידה המשולמת להם, יהיו פטורים החל משנת 2024 ממילוי טפסי 101 למעט במקרים שהם מקבלים קצבת שארים נוספת.

מיצוי זכויות מס לשארים הוא מהלך משולב של חטיבת שומה וביקורת ברשות הכולל תשלום החזרי מס למי שכבר נוכה לו מס ביתר בעבר וכן הנחייה לעתיד לפטור אותם ממילוי טופס 101 ומתן פטור על קצבת השארים.

שי אהרונוביץ, מנהל רשות המסים אמר: "הרשות פועלת באופן יזום כדי שהציבור ימצה את זכויותיו ועל המעטפות הירוקות שלנו עם ההודעה לפוטנציאל להחזר מס כבר רבים שמעו. המהלך הנוכחי מול היתומים הצעירים, כשברקע מתנהלת מלחמת חרבות ברזל, הוא מהלך נוסף בסדרת מהלכי הרשות להחזרי מס, המבטאים את היעד של גביית מס אמת ומיצוי זכויות המס של האזרחים.  

 

רשות המיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד