כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התמוטטות המְצוּקִים מחריפה

חשש להתמוטטויות נוספות בחופים נוספים ברחבי הארץ

בשבוע שעבר אירעה גלישת קרקע ניכרת של מדרון המצוק בחוף בית ינאי באזור מרכז המסלעה. מדובר בהתמוטטות של מאות טונות של קרקע, ולמרבה המזל לא היו נפגעים

חשש להתמוטטויות נוספות בחופים נוספים ברחבי הארץ
גלישת קרקע במדרון המצוק בחוף בית ינאי צילום: מועצה אזורית עמק חפר

התמוטטות המְצוּקִים לאורך חופי ישראל נמשכת ואף מחריפה: בשבוע שעבר אירעה גלישת קרקע ניכרת של מדרון המצוק בחוף בית ינאי באזור מרכז המסלעה. מדובר בהתמוטטות של מאות טונות של קרקע, ולמרבה המזל לא היו נפגעים.

התמוטטות זו מגיעה כבר בתחילתו של החורף, כך שקיים חשש להתמוטטויות נוספות במצוק. נוסף על התמוטטות מצוק זה אירעו השנה קריסות נוספות בחופים סמוכים, בחופי חדרה ונתניה. אלו מצביעות על הצורך הדחוף להשקיע בביצוע הגנות יבשתיות ובקידום פתרונות הגנה ימיים למצוקי החוף של ישראל.

גלישת קרקע במדרון המצוק בחוף בית ינאי/מועצה אזורית עמק חפר

יצוין כי מועצת עמק חפר פנתה שוב בשבוע שעבר למשרד הפנים בבקשה לתקצוב ההגנות היבשתיות הנדרשות למיגון המצוק החופי ובהן ייצוב המדרון והסדרת הניקוז בגג המצוק. זאת לאחר שהמועצה התריעה בשנים האחרונות פעמים רבות על הנושא בפני המדינה ודרשה כי זו תתקצב פעולות דחופות למניעת התמוטטות המצוקים.

בד בבד החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון שמקדמת הגנות ימיות באזור התחילה הליך תכנוני לצורך הרחבת החוף בבית ינאי על ידי הזנת חול. פעולה זו צפויה להרחיק את הגלים מבוהן המצוק ובכך לשפר את יציבותו.

כמו כן, בימים אלו המשרד להגנת הסביבה מקדם החלטת ממשלה להארכת פעילות החברה הממשלתית לטיפול בנושא הגנות ימיות. נוסף על כך, חשוב ונדרש לתת מענה תקציבי גם להגנות היבשתיות ולקדמן בדחיפות.

 

חוף ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד