י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ללא חגיגות ציבוריות

התקשורת בצפון קוריאה התעלמה מיום הולדתו של קים ג'ונג און

ימי ההולדת של אביו וסבו, מצוינים כחגים הלאומיים מהגדולים ביותר במדינה. אך לדברי פרשנים הוא חש את עצמו צעיר מדי או בעל הישגים פחותים בכדי לחגוג ציבורית את המאורע

התקשורת בצפון קוריאה התעלמה מיום הולדתו של קים ג'ונג און
קים ג'ונג און צילום: pixabay

צניעות מופלגת: למנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, מלאו אתמול (שני), ה-8 בינואר, 40 שנה מאז הגיח לאוויר העולם, אך בניגוד לפולחן האישיות המאפיין את הישות הקומוניסטית המסוגרת, המועד החגיגי העגול, לא צוין בשום דרך שהיא, לא בחגיגות ציבוריות ואפילו לא באיחולים לבביים בתקשורת הממסדית.

מאז עלותו לשלטון בסוף 2011, הרושם הוא כי קים ג'ונג און, דור שלישי בשושלת השלטת בצפון קוריאה, מנהל את מנהיגותו באופן זהה לאביו וסבו, אלא שיום ההולדת שלו עדיין לא נחגג באופן רשמי, זאת בניגוד לאביו קים ג'ונג איל וסבו קים איל סונג, שעד היום ימי ההולדת שלהם הם שניים מהחגים הגדולים שמצוינים במדינה, המלווים בחגיגות ענק ובמצעדים צבאיים ראוותניים.

ביום שני, פרסמה סוכנות הידיעות הממלכתית של צפון קוריאה מאמר ארוך המשבח את הנחייתו של קים לגבי פרויקטי בנייה גדולים בעשור האחרון. עוד דווח כי יום קודם לכן, ביקר קים יחד עם בתו, כפי שהוא נוהג לעשות בשנתיים האחרונות, בחוות תרנגולות, אך לא היתה שום התייחסות לעובדה שמלאו לו ארבעה עשורים.

פרשנים מערביים סבורים כי ייתכן שהדבר נובע מכך שקים חושב שהוא עדיין צעיר מדי באופן יחסי, בכדי לקיים חגיגות יומולדת מפוארות, או שלחילופין הוא זקוק להישגים גדולים יותר. מנגד, ישנם הטוענים כי התעלמותו מיום הולדתו, נובעת מרצונו להסיט את תשומת הלב מעובדת היות אמו המנוחה ילידת יפן.
"עבור קים, זה כנראה עדיין מכביד פוליטית להעריץ את עצמו, מכיוון שהוא עדיין צעיר ולא צבר הרבה הישגים", אמר הונג מי, אנליסט במכון קוריאה לאיחוד לאומי בסיאול. קים יאול סו, מומחה במכון קוריאה לעניינים צבאיים של דרום קוריאה, אמר שסביר להניח שייקח זמן עד שיום ההולדת שלו יהפוך לחג רשמי, כל עוד קשישים מהאליטה השלטת בצפון, עדיין יחשבו שהוא צעיר מדי.

כאמור, ימי ההולדת הם אירועים מרכזיים בפולחן האישיות שסביב קים איל סונג וקים ג'ונג איל, ששלטו בצפון קוריאה ונהנו ממעמד של אלילים, מאז הקמת המדינה ב-1948. ימי ההולדת שלהם - 15 באפריל לקים איל סונג ו-16 בפברואר לקים ג'ונג איל - נחגגים בדרך כלל בסמוך לפסלי הענק שלהם בפיונגיאנג הבירה, ומצוינים בתהלוכות, זיקוקים, חגיגות שמחה, ומצעדים צבאיים, לצג תצוגת ענק של כלי נשק עוצמתיים המסוגלים לטווח את ארה"ב ודרום קוריאה.

יום הולדתו של מייסד האומה הצפון קוריאנית, קים איל סונג, נקבע כחג רשמי ב-1968, כאשר מלאו לו 56 אביבים, ואילו יום הולדתו של קים ג'ונג איל, הפך לחג רשמי ב-1982, כאשר מלאו לו 40 - בדיוק בנקודת הזמן בה נמצא המנהיג הנוכחי.

צפון קוריאה קים ג'ונג און יום הולדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד