כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בצל המתיחות בצפון

ועדת הפנים בישיבה מיוחדת עם פורום ראשי רשויות קו העימות

ועדת הפנים התכנסה לישיבה מיוחדת עם פורום ראשי רשויות קו העימות בחורפיש בגליל העליון. יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר: "חוסר הוודאות פוגע בתושבי הצפון, נדרש מתוה סיוע ייעודי". מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר: "משרד הפנים מוביל סיוע לרשויות ואנחנו עובדים שיהיו בשורות בנושא בתקציב 2024"

ועדת הפנים בישיבה מיוחדת עם פורום ראשי רשויות קו העימות
יו"ר ועדת הפנים חה"כ יעקב אשר בחורפיש צילום: דוברות הוועדה

חברי ועדת הפנים מתכנסים היום (שלישי) בצפון, לישיבה מיוחדת עם פורום ראשי הרשויות בקו העימות, יחד עם מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס. מנכ"ל משרד האוצר שלומי היזלר, התנצל כי נבצר ממנו להשתתף פיזית בגלל ההכנה לדיוני התקציב והוא משתתף בישיבה באמצעות הזום.

יו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ פתח ואמר: "אנחנו כקו עימות מצפים שהממשלה יותר תעשה ופחות תדבר. אני שמח שהגעתם לפה כי טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר כי "מדינת ישראל היא מדינה אחת. עברנו טראומה קשה מאוד בדרום אבל שם אנחנו כבר במצב של שיפור ויש אופק שתלוי איך אנחנו נגמור את העבודה. בצפון המצב שונה לחלוטין כי אין התקדמות כרגע ובהיבט האזרחי חוסר הוודאות הזה פוגע באזרחים".

הוא הוסיף ואמר: "אני לא רוצה להיכנס לויכוח על המרחקים מהגבול ועד היכן צריך לפנות ולפצות. אני רוצה לחזק את התושבים ולהתכונן לחוסר ודאות בכל אופציה שלא תהיה ונדרש מתווה פיצוי יעודי. הוועדה לא תרפה, נעקוב ונעשה דיונים עד שנגיע לפתרון. אנחנו איתכם ולא נוותר, בפרט כשאנחנו יודעים שהממשלה מתכנסת לדיון על התקציב".

בעניין הבחירות אמר היו"ר ח"כ אשר כי "חשוב לשמור על שגרת החיים, להראות שאנחנו עדיין מתקיימים פה.הבחירות במדינת ישראל יהיו ב27.2 אבל ישנם מספר ישובים ששר הפנים יפעיל את סמכותו ויחריג אותם בהתאם למצב".

מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר: "אנחנו מבינים שצריך לעשות מעשה מהיר. מכירים את הבעיות של הפינויים והזמנים. מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ מוביל סיוע לרשויות ואני מברך על ההובלה שלו. אנחנו שותפים לזה ומקדמים בתקציב 2024 סיוע. מקווה שנביא בשורות גדולות בעניין. אנחנו מנסים למצוא פתרונות לישובים שפונו עצמאית ומאמינים שכך יהיה. היו דיונים משמעותיים עם אגף תקציבים ואני לא יכול להכנס לפרטים, אבל מדובר בתוכנית בהיקף גדול".

דוידוביץ אמר בתגובה: "אם הדברים נכונים, מחורפיש תצא הבשורה".

מלחמת חרבות ברזל ועדת הפנים יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד