ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הבחורים לעגו לשוטרים

חילול השם: התקשורת הזרה סיקרה את הפרעות של המשיחיסטים

"מהומה פראית פרצה בבית הכנסת בניו יורק בגלל מנהרה סודית" נכתב ב'דיילי מייל'. העיתון דיווח כי "יהודים אורתודוקסים נגררו באזיקים לאחר שניסו למנוע מצוות בנאים למלא בבטון מנהרה שנחפרה באופן לא חוקי והמקום היה בסכנת התמוטטות". בדיווח נאמר כי הצעירים לעגו לשוטרים

חילול השם: התקשורת הזרה סיקרה את הפרעות של המשיחיסטים
אחד העצורים בפרשה צילום: באדיבות המצלם

ה'דיילי מייל', מהעיתונים הגדולים בבריטניה ואתר עם מאות מיליוני גולשים מרחבי העולם, סיקר את הפרעות והוונדליזם שביצעו צעירים המשתייכים לפלג המשיחיסטים ב-770 אמש בניו יורק.

"פרעות פרצו ביום שני בבית כנסת בברוקלין לאחר שפועלי בניין הגיעו למלא מנהרה שנחפרה באופן בלתי חוקי על ידי צעירים יהודים אורתודוקסים בניסיון לקשר את הבניין למקווה סמוך", דיווח העיתון.

עשרה בני אדם נעצרו, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים, שוטרי משטרת ניו יורק נקראו עצור את ההשתוללות, השוטרים התעמתו עם הפורעים מהפלג המשחיסטי. העיתון ציטט את הרב שמנהל את בית הכנסת, הרב יוסף בראון, שאמר כי "מעשיהם של הצעירים היו 'נוראים' ומהווים בושה למקום הקדוש".

העיתון דיווח כי "שני צדדים ככל הנראה חלוקים בשאלה מי הבעלים החוקי של הבית בן מאה השנים המשמש גם כמרכז העולמי של חב"ד-ליובאוויטש".

כמאה בחורים חפרו מזה חודשים ארוכים מנהרה מתחת לבית הכנסת ב-770 בשכונת קראון הייטס בברוקלין. מטרת המנהרה לא ברורה, אך בברוקלין דווח כי היא נועדה להגיע למקווה נטוש. גורמים מקומיים סיפרו כי המנהרה נחפרה כדי 'להרחיב' את בית הכנסת, אם כי לא ברור כיצד הם תכננו לעשות זאת.

המנהרות התגלו בדצמבר, ומהנדסים הוזעקו כדי להעריך את הנזק. אתמול הגיעו משאיות בטון כדי למלא את המנהרות, "הצעירים האורתודוקסים הגיבו בזעם - רבים מהם קרעו את קירות העץ המסתירים את הכניסה למנהרות הסודיות, ונכנסו כדי למנוע את המילוי", דיווח העיתון.

בחילול השם שאין לתאר, העיתון דיווח כי "חלק מהגברים ניסו להסתער לתוך המנהרות, וקהל גדול נראה לועג לשוטרים. מחוץ לבית הכנסת, שוטרים מנעו כניסה של אנשים נוספים". חלקם השתוללו, הפכו ושברו ספסלים ושולחנות.

מוטי זליגסון עורך אתר החב'די Chabad.og כתב: "קבוצה של תלמידים קיצוניים פרצה כמה קירות סמוך לבית הכנסת כדי לאפשר להם גישה בלתי מורשית, הובאה משאית בטון כדי לתקן את הקירות האלה. מאמצים אלה הופסקו על ידי הקיצוניים שפרצו את הקיר לבית הכנסת, והשחיתו את המקום במאמץ לשמור על כניסה למנהרה. הם נעצרו והבניין נסגר עד לבדיקת בטיחות. אנשי חב"ד ניסו להשיג שליטה במקום באמצעות מערכת המשפט של מדינת ניו יורק. למרבה הצער התהליך נמשך שנים. זה, כמובן, מדאיג מאוד את תנועת ליובאוויטש, ואת הקהילות היהודיות ברחבי העולם. אנו מקווים ומתפללים שנוכל להחזיר במהירות את הקדושה למקום הקדוש הזה".

 

 

 

 

ניו יורק חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד