כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אלפי רופאים יהודים מחו"ל

ההסלמה בצפון: בתי חולים נערכים לאלפי נפגעים

בתי החולים בצפון הונחו להיערך למצב שבו יתפקדו למשך ימים שלמים ללא אספקת ציוד, תרופות ומזון. בישראל נערכים גם לפגיעה בצוותים רפואיים, ומכינים עתודת רופאים יהודים מחו"ל. שבעת אלפים רופאים יהודים הביעו רצון להתנדב ולעזור

ההסלמה בצפון: בתי חולים נערכים לאלפי נפגעים
חייל מפונה לבית חולים. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

על רקע ההתחממות הגזרה הצפונית בימים האחרונים שכולל חיסולים של אנשי חיזבאללה והצהרות מטעם חיזבאללה על מלחמה קרובה אם המצב יסלים, במשרד הבריאות הורו לבתי החולים להיות ערוכים לקליטת אלפי נפגעים ולבתי החולים הצפוניים - זיו בצפת והמרכז הרפואי לגליל בנהריה - להיערך למצב של "אי בודד", כלומר ימים שלמים ללא אספקת ציוד, תרופות ומזון, כך דיווחה קטי דור בכאן 11.

על פי הדיווח, במשרד הבריאות העלו את הכוננות של מערכות האשפוז, בתי החולים וקופות החולים בכל רחבי הארץ, ובפרט בצפון. בתי החולים בצפת ובנהריה הונחו להיערך למצב של קבלת נפגעים רבים וויסות שלהם לבתי חולים אחרים.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הנחה את כל בתי החולים בארץ להיות מסוגלים לעבור למתאר חירום בתוך 24 שעות מרגע שיתבקשו לעשות כן. משמעות הדבר היא שבעת הצורך יעברו בתי החולים למתחמים ממוגנים, ישחררו חולים שניתן לשחרר, וייערכו לקבלת נפגעים רבים. בתי החולים בצפון התבקשו להיות מסוגלים להגיע למצב חירום בתוך שעות, ואם יהיה צורך בכך, לעמוד על 50 אחוזי תפוסה כדי לאפשר קבלת נפגעים במתחמים ממוגנים בלבד.

עוד דווח בכאן 11, כי במשרד הבריאות נערכים גם למצב שבו צוותים רפואיים ייפגעו בעצמם או ייאלצו להתגייס למילואים, ולכן מכינים עתודת רופאים מחו"ל. יש כשבעת אלפים רופאים יהודים שהביעו רצון להתנדב ולעזור, ואם יהיה צורך בכך יבקשו מהם להגיע לארץ לעזור.

 

חיזבאללה משרד הבריאות מלחמת חרבות ברזל בתי החולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד