כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
עלייה בתקריות אנטישמיות

הצגת סמלים נאציים והצדעות במועל יד נאסרו באוסטרליה

אוסטרליה אוסרת על הצדעות נאציות, ריסוס צלבי קרס וסמלים נאציים אחרים. החוק נכנס לתוקף מיום שני האחרון. פורעי חוק יכולים לקבל 12 חודשי מאסר

הצגת סמלים נאציים והצדעות במועל יד נאסרו באוסטרליה
גרפיטי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

גרפיטי אנטישמי הצגת סמלים נאציים והצדעות במועל יד נאסרו באוסטרליה החל מיום שני האחרון, פורעי חוק עומדים בפני 12 חודשי מאסר.

"האיסור יבטיח שאף אחד באוסטרליה לא יורשה להאדיר או להרוויח ממעשים וסמלים שחוגגים את הנאצים ואת האידיאולוגיה המרושעת שלהם", אמר התובע הכללי מארק דרייפוס בהצהרה.

הצגת הנאציזם מוגבלת מבחינה חוקית ביותר מ-12 מדינות, במיוחד באירופה. עם זאת, בארצות הברית, פסיקת בית המשפט העליון ב-1977 אישרה את זכותה של המפלגה הלאומית-סוציאליסטית של אמריקה להפגין תוך הצגת סמלים נאציים במסגרת התיקון הראשון, המגן על חופש הביטוי.

הצעת החוק האוסטרלית הוגשה ביוני האחרון על ידי ממשלת המרכז-שמאל של ראש הממשלה אנתוני אלבניז, לאחר תקריות שבהן נעשה שימוש בהצדעה נאצית. אלה כללו עצרת נגד זכויות מיעוטים ונגד ההגירה במאי האחרון, שניהם נערכו מחוץ לפרלמנט של מדינת ויקטוריה במלבורן.

מועצת יהדות אוסטרליה מסרה כי חלה עלייה של יותר מפי שבעה במספר התקריות האנטישמיות באוקטובר ובנובמבר 2023, מיד לאחר המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר על ישראל ומלחמת ישראל-חמאס שלאחר מכן, בהשוואה לאותה תקופה בשנת 2022. בנוסף יש עלייה של פי 13 בתקריות אנטי-מוסלמיות.

 

 

אנטישמיות אוסטרליה נאצים גרפיטי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד