כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
היה עד בחתונה של חברו

הרב של החיילים שנפלו: "זאת מכה כפולה, עברו כברת דרך ארוכה יחד"

הרב אמנון בזק (ישיבת הר ציון), רבם ומורם של רס"ל (מיל') דוד שורץ ורס"ל (מיל') יקיר הכסטר שנפלו באסון באל־בורייג': "עברו כברת דרך ארוכה יחד"

הרב של החיילים שנפלו: "זאת מכה כפולה, עברו כברת דרך ארוכה יחד"
דוד שורץ ויקיר הכסטר הי"ד צילום: דובר צה"ל

לוחמי גדוד ההנדסה 8219 רס"ל (מיל') דוד שורץ בן ה-26 ורס"ל (מיל') יקיר הכסטר בן ה-26, נהרגו באסון הקשה באל־בורייג' ברצועת עזה. השניים היו חברים קרובים, ואף למדו יחד בישיבת ההסדר הר ציון שבגוש עציון. הרב אמנון בזק (ישיבת הר ציון), רבם ומורם של שורץ והכסטר, סיפר לינון מגל ובן כספית עליהם ב-103FM.

בפתח השיחה ציין הרב בזק כי דוד ויקיר מצטרפים לעוד שלושה תלמידים של הישיבה שנפלו לאורך המלחמה, והוסיף: "אתמול מכה כפולה, שני חברים שהלכו כברת דרך ארוכה ביחד, שירתו יחד בצבא, למדו יחד בישיבה. היו שניהם מ"כים בהנדסה קרבית, היו חברים קרובים לאורך חייהם. יקיר היה עד בחתונה של דוד, ונפלו יחד. בחייהם ובמותם לא נפרדו. הם היו גם חברותא בישיבה, וגם חברים טובים לאורך כל הדרך".

"דוד למד משפטים בבינתחומי, נשוי, התחתן בדיוק לפני 3 שנים", סיפר הרב. "בחור שמאוד חברותי, חביב, נעים, אהוב. מאלעזר במקור, אחרי שהתחתן הוא גר ברחובות. מאוד אהב לעסוק בפרשת השבוע. לקראת החתונה שלו הוא הוציא אפילו חוברת של דברי תורה שהוא כתב כל שבת לקראת כל שבת. היה מאוד מחובר לישיבה, גם אחרי שהוא עזב. שלוש שנים מאז שהוא עזב את הישיבה, ועדיין היה מגיע בכל הזדמנות".

על יקיר הכסטר שנפל גם הוא באסון הכבד, שיתף: "יקיר למד אדריכלות, מאוד מוכשר. משפחה שעלתה לארץ, גם אבא של דוד וגם אבא של יקיר למדו אצלנו בישיבה. אבא שלו היה עולה חדש, מדריך של בני חוץ לארץ, אבל יקיר מאוד השתלב באווירה הישראלית. ממש לא היה הטיפוס של המאצ'ו, למרות שהיה מפקד בהנדסה, היה בחור מאוד עדין. אהב ספורט, לרוץ. בחור מאוד נעים, יפה תואר, חביב מאוד. זו אבדה קשה".

"זה קשה, זה כואב כי חוץ מחמשת הנופלים הללו יש גם למעלה מעשרים בוגרים שאיבדו בנים או אחים שלא למדו אצלנו. גם זה חלק מהמסע. אנחנו בשבועות האחרונים עוברים מלוויה לשבעה, משבעה לבית חולים כי גם פצועים היו לנו. ימים קשים מאוד שלא ידענו כמותם אף פעם", אמר בכאב.

חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד