כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
להגיע לחופה מתוך התרוממות

בחורי 'אור ישראל' חתמו: "לא כותבים הקדשות בהזמנות"

בני ועד שישי מהקיבוץ הגבוה בישיבת 'אור ישראל' חתמו על מכתב שבו הם מתחייבים שלא להתעסק בזמן שבין האירוסין לחתונה לכתוב הקדשות על הזמנות לחברים כפי שנהוג בעולם הישיבות. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא מהישיבה בפתח תקווה 

בחורי 'אור ישראל' חתמו: "לא כותבים הקדשות בהזמנות"
הבחורים מהקיבוץ באור ישראל לאחר החתימה צילום: ש.פ.ה

זה היה החזון והשאיפה שעמדו אל מול עיניהם של חשובי תלמידי הקיבוץ הגבוה בישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה, כשהסכימו ביניהם להעלות ולרומם את הזמן שבין האירוסין לחתונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבחורים חתמו אתמול (שלישי) על מכתב שבו נאמר "שבשל העסק והטרדה המיותרים שבהקדשות ובמכתבים אשר כותבים החתנים באנו פה על החתום שלא להתעסק בהקדשות ההזמנות כלל" - כניסוחו של ראש הקיבוץ הגאון רבי עקיבא מדלוב, אשר יזם עודד וקידם את המהלך לחזק את הזמן שקודם הכנס בחור לחופתו. 

כידוע, בעולם הישיבות הבחורים מקדישים זמן לכתוב הקדשות בהזמנות לחבריהם בהזמנות, לפעמים נוצרת תחרות גדולה ומקדישים זמן ומחשבה בנוגע לנוסח הנכתב. 

החתימות של הבחורים. צילום: ש.פ.ה

ראש הקיבוץ אמר: "עד שנוצר מצב שיש כמין הוראת היתר לחתנים שניתן להקדיש בשעות היום בעיקר בסדר ג' ולא רק בזמן זה לכתוב הקדשת בהזמנות לבני החבורה ובשל שדבר זה נוטל זמן רב מהווה כתיבה זו לחוסר בהתעלות ובשטייגען בזמן זה".

עם חתימתם של בני העלייה התכנסו ועלו למעונו של ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן, שעודד ותמך ברעיון, ואף הוסיף שדבר זה יפעל וודאי לזכות שכה נצרכת בימים אלו, ואף ודאי ירומם גם את שאר בני הישיבה באווירה מרוממת ונעלה יותר ואף ישפיע לכל עולם התורה הן לחיזוק זמן האירוסין והן בכלל לכל התרוממות בני התורה בעמל התורה ושקידתה.

בדבריו הוסיף ראש הישיבה: "כשאני נישאתי בזמן לימודיי בישיבה (ישיבת פוניבז') יצאתי לשבת אופרוף כשלושה ימים קודם החתונה ושבתי לאחריה לישיבה ולחופה הגענו מתוך בית המדרש, ומיד לאחר סיום השבע ברכות שבנו לישיבה".

רה"י הוסיף וחיזק ידי בני העלייה באומרו שוודאי דבר זה ירומם את עסק התורה של החתנים בכלל הזמן הסמוך לחתונה לפניה ולאחריה, ודלא כאותם האומרים שאסור ללמוד סדר ג' וכדו' ב'שנה ראשונה' שהם מבטלי תורה.

לאחר מכן הוגש לראש הישיבה המכתב ובו חתמו בני העלייה לאות ולמשמרת, ובני הישיבה שתו 'לחיים' לכבוד ההתרוממות וההתעלות שבה נקטו כדברי ה'מסילת ישרים' שהזמנת עצמו למצווה היא דרך קניית הטהרה.

הבחורים אצל ראש הישיבה הגר"י רוזן. צילום: ש.פ.ה

ישיבת אור ישראל הרב יגאל רוזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד