י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הכנס השנתי של רכזי ההלכה בארגון איחוד הצלה

אז נדברו יראי ה, לאחר שלושה חודשי מלחמה ומסירות נפש התכנסו עשרות רכזי הלכה של ארגון איחוד הצלה מכל רחבי הארץ בהשתתפות הרב הראשי, רב הכותל, השר לשירותי דת, רב המשטרה הנהלת הארגון ואישי ציבור • מערכות מתקדמות ופיתוחים מיוחדים לפעילות מבצעית על פי ההלכה

הכנס השנתי של רכזי ההלכה בארגון איחוד הצלה
כנס רכזי הלכה איחוד הצלה צילום: יחיאל גורפיין איחוד הצלה

לאחר שלושה חודשי מלחמה בהם פעלו רכזי ההלכה בארגון איחוד הצלה במסירות עצומה מבוקרו של חג שמחת תורה, ומתוך הצורך הרב להתחזקות וחידוש כוחות להמשך הפעילות הקדושה, התכנסו כלל רכזי ההלכה של ארגון איחוד הצלה, מהדרום ועד לצפון לכנס השנתי של אגף הלכה.

בתחילתו התכנסו עשרות הרכזים על יד רחבת הכותל המערבי ומשם נכנסו לסיור מודרך במנהרות הכותל, בסיום הסיור קיימו המשתתפים שירה משותפת של שירי ערגה וכיסופים לגאולת כלל ישראל. כאשר פצחו רכזי ההלכה בשיר 'אחינו כל בית ישראל' דמעות זלגו מעיני המשתתפים בתחינה ובקשה לשחרור אחינו בני ישראל.

משם המשיכו המשתתפים לתפילה משותפת על יד שריד בית מקדשנו, ולאחר שהעתירו בתפילה לרפואה וישועה, עלו רכזי ההלכה לערב מיוחד יחד עם רב הארגון הרה"ג ר' אברהם ישעיהו קרליץ שליט"א, נשיא ארגון איחוד הצלה אלי ביר, המנכ"ל אלי פולק והסמנכ"לים לייזר היימן, דובי מייזל ומשה לוי, רבנים ואישי ציבור.

בכינוס הוקרנה ברכתו של הרב הראשי הרה"ג דוד לאו שליט"א שאף שנבצר ממנו להגיע היה חשוב לו לשלוח את ברכתו לרכזי ההלכה של ארגון איחוד הצלה.

כיבד בהשתתפותו בערב המיוחד גם רב הכותל והמקומות הקדושים הרה"ג רבי שמואל רבינוביץ שליט"א שאף נשא דברים כשהוא עומד בדבריו על החשיבות של תפילה ושמירת ההלכה כאשר עוסקים בצרכי ציבור ועל הייחודיות של ארגון איחוד הצלה בנושא.

השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי שיבח את הרכזים ואמר, ״ הערב הזה כל כך חשוב לרבנים ולרכזי ההלכה כי בסופו של דבר אתם איחוד הצלה ואתם נמצאים בראש החזית של ההצלה וההתנדבות יש שמנסים לחכות אתכם אבל אתם בראש הדגל. חזקו ואמצו תמשיכו לקדש שם שמים וכמו שאתם מקיימים בעצמכם "והייתה ראשיתה מצער" יתקיים בכם גם הסייפא "ואחריתה ישגה מאד".

הרה"ר למשטרה הרה"ג רבי רמי ברכיהו שליט"א הדגיש בדבריו כי חשוב לזכור שאנו בתפקידנו ממלאים שליחות של הקב"ה וזה הדבר היחיד שיכול לתת לנו את התעצומות הנדרשות מאיתנו בתקופה זו.

נשיא הארגון אלי ביר פתח בדבריו  בכך שהוא גאה שארגון איחוד הצלה הוא הארגון היחיד בעולם שמקצה תקציבים גדולים כל כך לנושא ההלכתי והוא שמח ונפעם מההתפתחות האדירה של אגף הלכה בארגון וכי הוא בטוח שההצלחה האדירה של הארגון נזקפת לכך.

לאחר מכן נשא דברים מנכ"ל הארגון אלי פולק שחזר והדגיש על המחויבות וההקפדה של ארגון איחוד הצלה לפעול במקצועיות אבל בלי לוותר כהוא זה על שמירת השבת גם כשהדבר כרוך בהשקעה אדירה, וברוך ה' זוכים כך לסייעתא דשמיא מיוחדת.

את האירוע סיכם הרה"ג ר' נפתלי הלפרין שליט"א רכז הלכה ארצי בארגון איחוד הצלה מי שאחראי על הפעילות במהלך כל השנה מול רכזי ההלכה, כשהוא עומד בדבריו על מסירותם הרבה של רכזי ההלכה לאורך כל השנה ובפרט בימי המלחמה, כאשר אגף הלכה, בניהולו של הרה"ג ר' יעקב רוזנברג שליט"א מנהל האגף, נתן מענה למאות שאלות הלכתיות שהתעוררו במהלך הפעילות. בדבריו הרחיב על הפעילות הרבה בתחומי 'תחבורה כהלכה' בריכוזו של הרב שי מושקוביץ ופיתוחים נוספים שמפותחים בימים אלו למחלקת בקרה ופיקוח באגף הלכה בריכוזו של הרב אריאל אנגלרד, שסייעו רבות לפעילות כהלכה.

איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד