כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
'עזה - היום שאחרי'

עשרות שגרירים ודיפלומטים קיימו דיון בכנסת על המלחמה

עשרות שגרירים המייצגים מדינות מכל רחבי העולם הגיעו היום לכנסת כדי להשתתף בדיון בעתיד עזה לאחר הכרעת החמאס. בין הנושאים שנידונו סביב השולחן: סוגיית ההגירה מרצון של תושבי עזה

עשרות שגרירים ודיפלומטים קיימו דיון בכנסת על המלחמה
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

חברי הכנסת דני דנון (הליכוד) ורם בן ברק (יש עתיד) הובילו היום שולחן עגול בנושא 'עזה היום שאחרי' בו השתתפו עשרות שגרירים ודיפלומטים מכל רחבי העולם. בין המדינות ששלחו נציגות לדיון: ארה"ב, גרמניה, איטליה, צרפת, פולין, דנמרק, הודו, טייוואן, תאילנד, וייטנאם, פרו, ברזיל, רואנדה, זמביה, דרום סודאן, ליטא, לטביה קוסובו ועוד.

השולחן העגול נועד לאסוף נקודות מבט מגוונות, רעיונות חדשניים ותובנות מהקהילה הבינלאומית, והניב שפע של רעיונות ופתרונות מצד המשתתפים. שגרירים רבים גינו את הזוועות וקראו להשיב את החטופים שעדיין נמצאים בעזה. ביטחון ובטיחות ישראל היו בראש סדר העדיפויות שהועלו ומדינות רבות שאלו כיצד האזור יכול להבטיח שלא תקום קבוצת טרור נוספת כמו חמאס בסיום המלחמה והציעו את עזרתם כדי להבטיח שזה יקרה בעתיד.

ח"כ דני דנון אמר: "ה-7 באוקטובר שינה את המציאות בישראל. עם ישראל נלחם על הבית, אנחנו נלחמים נגד רוע טהור. הקונספציה הישראלית לגבי חמאס והרשות הפלסטינית התבררו כשגויות. הימין והשמאל בישראל משתפים פעולה כדי לחפש רעיונות חדשים מחוץ לקופסה כדי להשיג ניצחון מוחלט נגד הטרור ולשמור על ביטחון ישראל לטווח ארוך".

ח"כ רם בן ברק אמר: "המצב הנוכחי בישראל ובמזרח התיכון מהווה רגע מרכזי, המציע פוטנציאל לשינוי משמעותי ביחסים בין ישראל לפלסטינים. פתרון היום שאחרי צריך להתרכז סביב העיקרון שעזה שייכת לתושביה, זה חיוני עבור ארה"ב, ישראל, מדינות ערב והעולם המערבי לשתף פעולה בבלימת השפעתה של איראן באזור, מאבק בטרור והקלה על שיקום רצועת עזה. מאמץ קולקטיבי זה נועד ליצור דו-קיום שליו ומשגשג בין הפלסטינים לישראלים".

שגריר איטליה בישראל, סרחיו ברבנטי, שהשתתף בדיון אמר: "ראשית, חשוב להזכיר שעדין אין לישראל גישה לחטופים בעזה כדי לראות מה שלומם או מה הם צריכים... היום הראשון של עידן חדש ייבנה על ידי עבודה משותפת והוא יהיה טוב יותר מאשר יום קודם. הפתרון היחיד הוא המקום שבו ישראל מרגישה בטוחה ומסוגלת לשגשג ובו יכולים ישראלים ופלסטינים לחיות יחד באזור תחת שלום ושגשוג. עם גל האנטישמיות ברחבי העולם, חשוב שכולנו נדאג שיהודים ירגישו בטוחים בכל מקום בעולם".

עזה דני דנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד