י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הפעולה תימשך"

גנץ: "בחלק גדול משטח הרצועה כבר אין שלטון חמאס"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס להמשך המלחמה בעזה ואמר: "חלק גדול משטח הרצועה אין היום שלטון חמאס". על סוגיית החטופים אמר: "השבת החטופים קודמת לכל מהלך אחר בלחימה"

גנץ: "בחלק גדול משטח הרצועה כבר אין שלטון חמאס"
בני גנץ בהצהרה צילום: באדיבות המצלם

יו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ התייחס בצהריים (רביעי) להמשך המלחמה ואמר: "ההישגים של צה"ל - הולכים ומצטברים. פיר אחרי פיר, מפקדה אחרי מפקדה. בחלק גדול משטח הרצועה אין היום שלטון חמאס אפקטיבי. מוסדות הציבור הוחרבו, הוא לא מספק שירותים של חינוך או רפואה אלא דרך ארגונים בינלאומיים. לאזרח העזתי אין כתובת שלטונית אמיתית.

גם בהיבטים הצבאיים – רבים מגדודי החמאס פורקו, יכולות השיגור נפגעו, והשליטה האפקטיבית שלו בשטח, בדגש על צפון הרצועה והעיר עזה – לא קיימת. אנחנו צריכים גם להמשיך. אם נעצור עכשיו, חמאס יחזיר את השליטה", אמר.

הוא התייחס להמשך המלחמה ואמר: "אנחנו דבקים במטרות ארוכות הטווח שהצבנו לעצמנו – להחזיר את החטופים בחיים. ולהסיר את האיום של חמאס. המציאות מחייבת אותנו וההישגים מאפשרים לנו לבחון ולהתאים את שיטות הפעולה שלנו ואת העוצמות הנדרשות בכל שלב וכל מקום. ברוב האזורים השלמנו את שלב ההשתלטות המבצעית, וכעת אנו בעומק, תרתי משמע, של פירוק תשתיות הטרור, שיוביל לפירוז הרצועה. אנחנו מבצעים את פעילותנו ברצועה על ידי שילוב של הגנה, התקפה ופירוק תשתיות.

כל מרחב והאתגר שלו וכל פעולה, מחלישה את חמאס. לצד אלה, אם ננקוט גם במהלכים מדיניים נכונים, מול הקהילה הבינלאומית ומדינות האזור, נשיג את מטרותינו. אמרתי לפני כמה שבועות משפט שלימד אותי האלוף פולי מרדכי, ששכל את חתנו רועי ז"ל בקרבות והוא רלבנטי גם היום: "נִיחְנָא שָׁעב סָאבּוּר". יש לנו נחישות וסבלנות. אויבינו צריכים לדעת שהנחישות שלנו בלתי נגמרת.

אזרחי ישראל מבינים, שהפעילות ברצועת עזה תימשך תקופה ארוכה בצורות שונות, ובעוצמות הנדרשות. חשוב להדגיש, ביטחוננו ישמר בידינו".

על סוגיית החטופים אמר: "הדבר הדחוף ביותר הוא השבת החטופים. יש לכך קדימות על כל מהלך בלחימה. אם יש מי מהחטופים שצופים בנו כעת חשוב שתדעו - אנחנו עושים הכל כדי שתחזרו לאהוביכם שלא מפסיקים להיאבק עבורכם. אין ערוץ שלא עובדים בו, ואין דרך שלא צועדים בה כדי שזה יקרה, היו חזקים".

על המתיחות מול ארגון הטרור חיזבאללה אמר: "בזירה הצפונית, מתנהלת לחימה משנה מציאות. אנחנו מייצרים בפועל שטח השמדה בדרום לבנון, ומציבים חיילים ואמצעים בקו הגבול. ההיערכות הזו תימשך ותתחזק - שנים קדימה. ממשלת לבנון צריכה להחליט אם היא "מגן לבנון" או שאזרחיה הם "מגן אנושי של איראן".

אם לבנון תמשיך לשמש כמוצב טרור איראני פעיל, נפעל בדרום לבנון כפי שאנו פועלים בצפון עזה. זה לא איום על לבנון – זו הבטחה לתושבי הצפון שלנו".

גנץ התייחס לסיום להעברת תקציב המדינה ולשימור ממשלת האחדות ואמר: "בנוגע לתקציב המדינה, אנחנו כמחנה הממלכתי, לומדים אותו, ננסה להשפיע, ורק לאחר מכן נקבל את ההחלטה איך להצביע. המלחמה תצריך צעדים כואבים מכולנו. כדי שהממשלה תוכל לבוא לציבור בידיים נקיות, עליה לצמצם משמעותית את השימוש בכספים הקואליציוניים, לסגור משרדים, ולהקפיא את החוק הנורבגי ואת שכר חברי הכנסת. זה לא יפתור את אתגרי הכלכלה – אבל יש בכך דוגמה האישית שמחייבת אותנו.

בעת הזו נדרשת שותפות גורל. אם יש מי ששכחו את שמחת תורה, וחזרו למוצאי יום הכיפורים – כדאי שיעצרו ויזכרו מה אויבינו עושים כשאנו מתפצלים.
האחריות של ההנהגה היא לאפשר את השותפות ולהתמקד בעשייה אחראית למען האזרחים ולא בפוליטיקה. זו הדרך לשמור על האחדות, ולתת לצה"ל ולעם ישראל לנצח", כך גנץ.

בני גנץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד