כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

במעמד רב רושם נחנך המשכן החדש של המסגרת הישיבתית "עמל התורה" שע"י 'חסד נעורים'

את המעמד כיבדו בהשתתפותם השר הרב חיים ביטון, יו"ר ועדת החינוך ח"כ הרב יוסי טייב, מ"מ ר"ע ירושלים הרב צביקה כהן, המשנה לראש העיר הרב יעקב הלפרין, סגן רה"ע הרב ישראל קלרמן, חבר המועצה הרב צביקה אסולין ומנהל המחוז החרדי במשרד החינוך שי קלדרון

במעמד רב רושם נחנך המשכן החדש של המסגרת הישיבתית "עמל התורה" שע"י 'חסד נעורים'
קביעת מזוזות צילום: חסד נעורים

במעמד השר הרב חיים ביטון ואישי ציבור נחנך השבוע משכנה החדש של המסגרת הישיבתית "עמל התורה" שע"י רשת 'חסד נעורים' לנערים מתמודדים בירושלים.

ב"עמל התורה" לומדים כמאה נערים שהתקשו למצוא את עצמם במסגרות הישיבתיות. תכנית הלימודים ב'עמל התורה' כוללת לימוד ישיבתי במקביל ללימודי חול ברמה גבוהה, הכשרה מקצועית והגשה לבחינות.

במעמד המרשים נטלו חלק וקבעו את המזוזות השר הרב חיים ביטון, יו"ר ועדת החינוך ח"כ הרב יוסי טייב, מ"מ ר"ע ירושלים הרב צביקה כהן, המשנה לראש העיר הרב יעקב הלפרין, סגן רה"ע הרב ישראל קלרמן, חבר המועצה הרב צביקה אסולין ומנהל המחוז החרדי במשרד החינוך שי קלדרון.

את המעמד הנחה בטוב טעם מנכ"ל רשת "חסד נעורים" הרה"ג דוב רוזמן שסקר את הפעילות של הארגון שהוקם לפני כעשור וחצי במטרה לספק מעטפת חינוכית, חברתית ורגשית לנוער חרדי מתמודד בדרגות שונות. לצד מסגרת "עמל התורה" ישנם ברשת "חסד נעורים" אף מסגרות תיכוניות ועל תיכוניות לנערות כולל מערך דיור לבנות בסיכון גבוה, מועדון לבוגרות, קהילה לבוגרים, פעילויות לאחר שעות הלימודים, קורסים מקצועיים, הכוונה תעסוקתית ועוד.

השר הרב חיים ביטון התכבד לשאת דברים לאחר קביעת המזוזות ואמר: "המקום שנחנך היום, משמש כ'תיבת נוח' בלב שכונת קטמון, שהקברניטים שלה הם גדולי ישראל, בראשם הגאון הרב ישראל גנס שליט"א והרה"ג דוב רוזמן שמנווטים את הספינה ומפליגים עם הבחורים הללו לחוף מבטחים. פעילות קודש, שמחזירה לנערים את הניצוץ בעניים, הגאווה העצמית והאמונה בצדקת הדרך".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ הרב יוסי טייב שיבח אף הוא את הפעילות הרבה. "הפירות של המעשים שלכם עוד יהדהדו דורות רבים קדימה בעז"ה. אתם מצילים נפשות מתהום ואנחנו נעמוד לצידכם ונסייע".

הרב ישראל קלרמן סגן ראש עירית ירושלים אמר בדברי ברכה שנשא: "אתם בחרתם לעשות את מה שרוב האנשים לא רוצים לטפל בהם. זה צאן קדושים, וכל מה שאתם עושים למענם ראוי לכל שבח".

סגן ראש העיר הרב צביקה כהן שיבח גם הוא את הנעשה: "היום אנחנו בדור שחייבים בכל מסלול לימודים ובכל מוסד ובכל ישיבה לדאוג כמו אמא לבן יחיד, לכל מי שרוצה להגיע לתוצאות.ילדי השכונה לא רוצים לשמוע ביקורת ודרישות, ואתם עשיתם דבר גדול מאוד ואספתם את הנערים האלה. עירית ירושלים הייתה ותיהיה לצידכם במה שצריך".

המשנה לראש העיר הרב יעקב הלפרין שפעל רבות למען הקמת המשכן החדש ציין בדבריו: "כשפועלים באחדות יש הצלחות. אני רואה את הדברים העצומים שנעשים במוסד כזה בכזו עוצמה, אני רואה את ההשקעה ואת התוצאה הסופית איך שדואגים להם גם בהמשך. אני רואה את ההצלת נפשות שלהם שעסוקים בלהציל את הבנים והבנות".

הרב צביקה אסולין חבר מועצת עיריית ירושלים ומחזיק תיק נוער מתמודד ביקש לשבח במיוחד בדבריו את מנכ"ל הרשת הרה"ג דוב רוזמן. "יש ללמוד ממנו את המסירות שלו אל התלמידים" הוא אף העיד על מקרים שאותם הפנה לטיפולו ואשר זכו לטיפול מיידי.

מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך שי קלדרון העיד בדבריו: "פה נמצא חסד ענק. אתם מביאים לבחורים ובחורות את מה שהכי חשוב. נותנים להם יחס, חוסן נפשי וחברתי והכי חשוב נותנים להם חכה לחיים ואני מאחל שתמשיכו לפעול כך תמיד". 

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד