כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הוגשה ליו"ר הכנסת

85 חכי"ם חתמו על הבקשה לפתוח בהליך הדחה כנגד כסיף

85 חברי כנסת חתמו על הבקשה לפתוח בהליך הדחה כנגד ח"כ כסיף בגין תמיכתו בטענות דרום אפריקה נגד מדינת ישראל בבית הדין בהאג. ח"כ ישראל אייכלר הודיע כי יחתום על יוזמת ההדחה למרות שהיוזמה היא של ישראל ביתנו

85 חכי"ם חתמו על הבקשה לפתוח בהליך הדחה כנגד כסיף
עופר כסיף במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבקשה לפתוח בהליך הדחה הוגשה היום (רביעי) ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה. לבקשה צורפו חתימותיהם של 85 חברי כנסת. יו"ר הכנסת וחברי וועדת האתיקה מנועים מלחתום על פתיחה בהליך הדחה אך יהיו רשאים להצביע במליאת הכנסת, במידה וועדת הכנסת תחליט להדיח את ח״כ כסיף.

יו"ר הכנסת יעביר את הבקשה ליו״ר וועדת הכנסת, ח״כ אופיר כץ, שמחויב לזמן דיון החל מעוד 10 ימים ועד ל 21 יום ממועד הגשת הבקשה. על מנת שבוועדת הכנסת יוחלט להדיח את ח״כ כסיף, יידרש רוב של 75% מחברי הוועדה. החלטת הוועדה תהא כפופה לאישור מליאת הכנסת ברוב של 90 חברי כנסת.

חה"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) היה סבור במהלך הימים האחרונים כי זו תהיה טעות לשתף פעולה עם יוזמה של ישראל ביתנו, אך הודיע כי יתמוך ולא יפרוש מהציבור.

מלשכתו נמסר: "זו טעות חמורה לתמוך ביוזמת ליברמן ופורר שרוצים לזרוק את החרדים במריצות למזבלה. ברור כי הבאים בתור לפסילה, יהיו הח"כים החרדים. את הפסילה של חרדים בג"ץ יאשר, בניגוד לכסיף שבג"צ ישאיר אותו בכנסת. למרות הכל, אחרי שכל הח"כים החרדים חתמו, ח"כ הרב אייכלר לא יפרוש מן הציבור ויחתום עם כולם".

ח״כ עודד פורר (ישראל ביתנו), יוזם המהלך אמר: "מעשהו של כסיף מהווה תמיכה מובהקת במלחמה של חמאס כנגד ישראל ולכן אין לו מקום בבית המחוקקים".

מלחמת חרבות ברזל עופר כסיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד