י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
פגישת עבודה ראשונה

השגריר למתאמת האו"ם: "אונר"א מעסיקת מורים פעילי ארגון טרור

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן נפגש עם מתאמת האו"ם לנושאים הומניטאריים ולשיקום עזה סיגריד קאך, שמתחילה השבוע את תפקידה. ארדן: "מול עיניהם של אלפי עובדי האו"ם בעזה - חמאס חפר מנהרות טרור והסתיר נשק במתקנים של אונר"א"

השגריר למתאמת האו"ם: "אונר"א מעסיקת מורים פעילי ארגון טרור
פלסטינים מקבלים חבילות מזון צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן נפגש אתמול לפגישת עבודה ראשונה עם מתאמת האו"ם לנושאים הומניטריים ולשיקום עזה הנכנסת סיגריד קאך.

השגריר ארדן הביע בפני קאך ביקורת קשה על התנהלות סוכנויות האו"ם בעזה ועל התבטאויותיהם הציבוריות התכופות דווקא נגד ישראל, בעוד שצה"ל מאפשר הכנסת סיוע הומניטרי נרחב לעזה ואילו חמאס הוא זה שמסכל את העברתו לאוכלוסייה בעזה.

השגריר ארדן הדגיש בפני קאך כי מאז כניסתו לתפקיד לפני כשלוש שנים הוא התריע שוב ושוב ביחס לשימוש שהחמאס עושה במתקני האו"ם בעזה ודבר לא נעשה.

השגריר ארדן ביקר את התעלמות האו"ם מחפירת מנהרות החמאס מול עיניהם של סוכנויות האו"ם בעזה ובראשן אונר"א, כולל שימוש במתקניהם לאחסון נשק והעסקת מורים שהם למעשה גם פעילי ארגון הטרור חמאס.

ארדן הבהיר כי ישראל תסייע למתאמת החדשה בתפקידה והיא תקבל כל סיוע נדרש אך שהוא מצפה ממנה לפעול בהגינות ולשקף את המצב האמיתי בשטח, בשונה ממה שקרה עד כה עם גורמי האו"ם שפועלים ברצועה. "העולם חייב לדעת את האמת על פשעי החמאס ולא נסכים להמשיך במצב שפקידי או"ם פועלים ברצועת עזה ומציגים תמונות מצב שקרית לעולם, קוראים להפסקת אש שתשאיר את רוצחי החמאס בשלטון בעזה ומתעלמים מהמציאות הקשה והמסוכנת שתישאר ברצועה אם תהיה הפסקת אש".

יצוין כי זו פגישת העבודה הראשונה של קאך עם בכיר ישראלי מאז כניסתה לתפקיד השבוע. בעוד מספר ימים היא תגיע למזרח התיכון ותחל את תפקידה.

 

 

האו"ם אונר"א חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד