י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
ציר עוקף?

התודה של בלינקן על משאיות הקמח והמבוכה בקבינט

שר החוץ האמריקני ביקש להודות לחברי המלחמה על הסכמתם להכניס משאיות של קמח לתוך עזה. אלא שחברי קבינט המלחמה הסתכלו זה על זה במבוכה, מאחר והם לא שמעו על התחייבות כזו. כל הפרטים

התודה של בלינקן על משאיות הקמח והמבוכה בקבינט
קבינט המלחמה עם בלינקן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

שר החוץ אנתוני בלינקן הופיע אמש (שלישי) במסגרת ביקורו בישראל בפני חברי קבינט המלחמה ובשלב מסוים, בשיח על הסיוע ההומניטרי, הוא פונה לשרים ולראש הממשלה ומבקש לומר מילות תודה. 

בלינקן אמר: "אני מבקש להודות לראש הממשלה והשרים על כך שהסכמתם להכניס לעזה 150 משאיות של קמח. אנחנו רוצים שהמשלוח הזה לא יהיה חד פעמי אלא קבוע".

אלא שחברי קבינט המלחמה מסתכלים זה על זה במבוכה, מאחר והם לא שמעו על התחייבות כזו שניתנה על ידי ישראל לממשל ביידן. הסוגייה לא עלתה לדיון לא בקבינט המורחב - אבל גם לא בקבינט המלחמה המצומצם, בטח כשבתוך הרצועה בידי חמאס נמצאים 136 חטופים. 

על פי דיווח בחדשות 12, מדובר ב-150 משאיות של קמח שמביא האו"ם, ומועבר דרך נמל אשדוד ישירות לעזה, בדיוק ההפך מהמדיניות שהוכרזה על ידי הדרג המדיני לאורך כך המלחמה, על ניתוק הקשר הכלכלי אזרחי בין ישראל לעזה.

גורם ישראלי בכיר אמר: "ההבטחה הזו ניתנה בציר עוקף קבינט, או על ידי נתניהו ישירות לביידן או על ידי השר דרמר בשליחות נתניהו, ללא התייעצות עם הקבינט. זה היה רגע ביזארי ומביך".

מלשכת ראה"מ נמסר: "טרם התקבלה החלטה, אין התחייבות כזו. הנושא בבדיקה ועלה על ידי האמריקאים, עם תום בדיקת העניין נעלה אותו לדיון בקבינט".

 

אנתוני בלינקן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד