כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אנטישמים וגזענים

הנאצים החדשים: מפלגת ימין קיצונית בגרמניה תכננה לגרש מהגרים

פעילי ימין קיצוני בגרמניה השתתפו בפגישה עם מנהיג קיצוני אוסטרי. המשתתפים רוצים לגרש מהגרים חוקיים מגרמניה. יותר מ-350,000 אנשים הגישו בקשה למקלט בגרמניה בשנת 2023, המספר הגבוה ביותר מאז 2016. מפלגות האופוזיציה האשימו את הממשלה שאינה שולטת במה שהן מכנות "משבר הגירה"

הנאצים החדשים: מפלגת ימין קיצונית בגרמניה תכננה לגרש מהגרים
מהגרים צילום: Pixabay

פעילי ימין קיצוני ממפלגת ה-AfD בגרמניה השתתפו בפגישה עם מנהיג קיצוני אוסטרי, כך אישרה המפלגה, אך הכחישה דיווחים על תוכנית לאמץ הצעה לגירוש המוני מהגרים.

ערוץ המחקר Correctiv דיווח, כי מרטין סלנר, שמוביל את התנועה הגזענית 'עליונות לבנה' באוסטריה, הציג תוכנית "להחזיר את המהגרים ומבקשי מקלט". הוא גם הציע שכאשר ה-AfD יעלה לשלטון, ה"בעיה" הגדולה ביותר עבור המפלגה תהיה גירושם של "אזרחים שלא התערו בחברה".

הפגישה התקיימה ליד העיר פוטסדאם, לקחו בה חלק פוליטיקאים, עורכי דין ורופאים. סלנר אישר את נוכחותו בשיחות ואמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, "זה היה בסוף נובמבר והצגתי שם את הספר שלי ואת התפיסה שלי להגירה".

הנאצי האוסטרי הוסיף כי "החזון שלי מכוון למהגרים שאינם מתערים בחברה, או שמכבידים על החברה מבחינה תרבותית, כלכלית ופשעית".

לפי אתר התחקירים Correctiv, אחד ממשתתפי הכינוס טען שהמפלגה הקיצונית כבר לא מתנגדת לאזרחות כפולה, מכיוון ש"אז אתה יכול לקחת את הגרמנית, ועדיין תהיה להם אחת".

המפלגה הקיצונית הוקמה ב-2013 נגד האיחוד האירופי, והפכה למפלגה נגד הגירה, מפלגת ה-AfD נכנסה לפרלמנט בפעם הראשונה ב-2017 על רקע חוסר שביעות רצון בגלל זרם עצום של מהגרים שנמלטו ממלחמות בסוריה ובעיראק.

דוברת משרד הפנים של גרמניה סירבה להגיב לדיווח, אך הדגישה כי סוכנות הביון המקומית עוקבת מקרוב אחר "התפתחויות נוספות של מפלגת ה-AfD".

יותר מ-350,000 אנשים הגישו בקשה למקלט בגרמניה בשנת 2023, המספר הגבוה ביותר מאז 2016. מפלגות האופוזיציה האשימו את הממשלה שאינה שולטת במה שהן מכנות "משבר הגירה".

בסך הכל 352,000 אנשים ביקשו מקלט בגרמניה בשנת 2023, כאשר כ-329,000 הגישו בקשה ראשונה - עלייה של 51% בהשוואה לשנה הקודמת, כך מסר המשרד הפדרלי להגירה ופליטים (BAMF).

בגרמניה ישנם פליטים אוקראינים רבים בגלל הפלישה הרוסית לאוקראינה, מהם יש יותר ממיליון בגרמניה, אך הם אינם נכללים בנתונים, מכיוון שהם אינם צריכים להגיש בקשה למקלט.

 

אנטישמיות גרמניה נאצים הגירה ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד