ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הסיכוי למתקפה גדל

בארה"ב חוששים כי חיזבאללה יתקוף חיילים אמריקאים

גורמי מודיעין אמריקאים מזהירים כי חיזבאללה עלול לתקוף את ארה"ב. לחיזבאללה יש יותר יכולת לפגוע בארה"ב מאשר לארגוני טרור אחרים כמו דאעש, כך אומרים גורמים רשמיים

בארה"ב חוששים כי חיזבאללה יתקוף חיילים אמריקאים
לוחמים בצד הלבנוני צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

בכירים אמריקאים מעריכים כי קיים סיכון גובר שחיזבאללה יפגע באמריקאים במזרח התיכון - ואף עלול לפגוע בתוך ארה"ב, כך אמרו ארבעה בכירים המכירים את המודיעין ל'פוליטיקו'.

סוכנויות הביון האמריקניות אוספות נתונים על חיזבאללה, הם גילו שהוא יכול להוציא התקפות הן על חיילים אמריקאים או על דיפלומטים אמריקאים מעבר לים, כך אמרו שני גורמים רשמיים. הסיכוי למתקפה על אדמת ארה"ב גדל, ככל שהמתחים באזור מסלימים.

"חיזבאללה יכול להסתמך על היכולת שיש להם להכניס אנשים במקומות שונים כדי לעשות משהו", אמר אחד הבכירים, בהתייחס למתקפה אפשרית על ארה"ב "זה משהו שצריך לדאוג ממנו".

גורמים רשמיים סירבו לפרט את סוג ההתקפות שחיזבאללה יכול לנקוט, אך אמרו כי לחיזבאללה יש יכולות שאין לקבוצות טרור אחרות באזור. מחבלים בהשראת המדינה האסלאמית או אל-קאעידה שאינם קשורים ישירות לחברות באותן ארגוני טרור - ביצעו התקפות בסגנון 'זאב בודד' בארה"ב ובאירופה. אבל לחיזבאללה יש רשת בינלאומית רחבה שפעיליה יכולים לבצע פיגועים רבים בארצות הברית.

לא ברור באיזו מידה חיזבאללה מתאם באופן קבוע עם קבוצות אחרות אלו, אך בכירי המודיעין בוושינגטון קבעו כי יש לו אותן מטרות לשבש את עמדת הצבא האמריקני באזור ומחפש הזדמנויות לפגוע בחיילים אמריקאים.

לא ברור באיזו מידה חיזבאללה מתאם פעילות טרור עם ארגוני טרור אחרים, אך בכירי המודיעין בוושינגטון קבעו כי יש לחיזבאללה את אותן מטרות לשבש את עמדת הצבא האמריקני באזור ומחפש הזדמנויות לפגוע בחיילים אמריקאים.

מחלקת המדינה הגבירה את האבטחה בשגרירות ארה"ב בלבנון בשבועות האחרונים, כך אמר אחד הגורמים הרשמיים.

חיזבאללה חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד