י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מינימום 140 אלף יורו

מותר לחלום: אתם תרצו את מכונית המירוץ הזאת

בית המכירות הפומביות "קאר אנד קלאסיק" מציע למכירה לנצ'יה פולביה זגאטו מיוחדת שעברה הכנה למרוצים. לנצ'יה פולביה הייתה מכונית ספורט איטלקית גזעית, שהיצרנית מכרה גם בגרסת מרוצים שנקראה HF

מותר לחלום: אתם תרצו את מכונית המירוץ הזאת
לאנצ'יה פולביה זגאטו נדירה ועם היסטוריה מתועדת יוצאת למכירה פומבית צילום: car&classic

בלי עבר-אין עתיד. ולכן יש לנו בלב פינה חמה למכוניות של אספנות, במיוחד כאלה שיש להן היסטוריה מעולם המרוצים. ואם כבר להתרפק על שמות מהעבר, לנצ'יה היא אחד השמות המפוארים ביותר בתולדות עולמות המרוצים וכאשר לנצ'יה ישנה עם תואר מדופלם במרוצים עומדת למירה, זה כבר אירוע רציני.

וכך, בית המכירות הפומביות "קאר אנד קלאסיק" מציע למכירה לנצ'יה פולביה זגאטו מיוחדת שעברה הכנה למרוצים. לנצ'יה פולביה הייתה מכונית ספורט איטלקית גזעית, שהיצרנית מכרה גם בגרסת מרוצים שנקראה HF. אבל היו מי שלא הסתפקו בפולביה הרגילה ורצו יותר: עבורם נוצרה לנצ'יה פולביה "זגאטו", מכונית קופה מיוחדת שיוצרה על ידי בית העיצוב האיטלקי זגאטו והתבססה על המכלולים של הפולביה. ולפולביה זגאטו הזאת היתה גרסת מרוצים.

לאנצ'יה פולביה זגאטו נדירה ועם היסטוריה מתועדת יוצאת למכירה פומבית. קרדיט car&classic

כך, על פי האגדה בשלהי שנות השישים הודיע צ'זארה פיוריו, ראש מחלקת המרוצים של לנצ'יה, על יצורן של כמה יחידות של הזגאטו שייועדו למרוצים. המכוניות האלה עברו שדרוגים מקיפים מאוד שכללו הפחתות משקל וכמובן חיזוק מאוד משמעותי של המנוע המקורי, בנפח של 1.3 ליטרים בלבד. בסך הכול רק 25 מכוניות כאלה יוצרו בעולם כולו וכנראה שרק 19 עדיין קיימות. מתוך אותן 25 מכוניות שיוצרו במקור, מכונית אחת הוזמנה על ידי אנג'לו ריזו ממסינה, סיציליה.

ריזו התחרה בלנצ'יה האגדית בשנות השישים המאוחרות ואז הוציא את המכונית לפנסיה. מי שרכש אותה לאחר מכן צבע אותה בכחול ונסע בה להנאתו, אבל בשנות ה- 90 המכונית עברה שחזור שכלל גם חזרה לצבע המקורי.

וכמה עולה לנצ'יה ישנה? תחזיקו חזק: לפי התחזית של בית המכירות הפומביות מחיר המינימום יהיה 140 אלף יורו ויתכן שהמחיר יגיע ל- 170 אלף יורו.

 

מכירה פומבית איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד