כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לא דיווחה כנדרש

מכה ל'מטא': תיאלץ לשלם עשרות מיליונים לקופת המדינה

"מטא" לא דיווחה כנדרש על רכישה של 2 סטארטאפים ישראליים ותשלם עכשיו 25 מיליון ש"ח | טיוטת הצו המוסכם שגובש עם מטא עומדת לעיון הציבור באתר רשות התחרות למשך 30 יום, ובסיומם יוגש הצו לאישור בית הדין לתחרות

 מכה ל'מטא': תיאלץ לשלם עשרות מיליונים לקופת המדינה
פייסבוק. אילוסטרציה צילום: unsplash

הממונה על התחרות הגיעה להסכמה עם Meta Platforms Inc ('מטא') כי תשלם 25 מיליון שקלים לאוצר המדינה, לאחר שלא דיווחה לה על עסקאות רכישה של סטארטאפים ישראליים.

על פי החוק בישראל, חברה שמחזיקה בנתח שוק מונופוליסטי חייבת להודיע לממונה על התחרות על חתימת הסכם לרכישת חברה, להמתין להחלטת הממונה, ורק לאחר הסכמתה לבצע את הרכישה.

במאי 2021, הממונה הודיעה למטא על כוונתה לקבוע כי מטא היתה צריכה לדווח לרשות התחרות על רכישת רדקיקס בשנת 2018 וסרוויס פרנדז בשנת 2019, טרם ביצוען, ולהמתין לאישור הממונה. זאת, שכן הממונה סברה, בכפוף לשימוע, שבמועד המיזוגים מטא היתה בעלת נתח שוק מונופוליסטי בשוק הרשתות החברתיות למשתמשים פרטיים. הממונה הודיעה למטא גם על כוונתה להטיל על מטא עיצום בסך של 6.5 מיליון שקלים על כך שהשלימה את העסקאות בלי לדווח עליהן, ומבלי שאושרו.

לאחר שמיעת מטא, עריכת בדיקות נוספות, והתייעצות עם הוועדה לפטורים ולמיזוגים, ובטרם קבלת החלטה בעניין, הממונה הגיעה עם מטא להסכמה לפיה מטא תשלם סכום של 25 מיליון שקלים לאוצר המדינה, ותתחייב לדווח על כל מיזוג חברות שתבצע, בהודעה לפי הסעיף בחוק התחרות החל על בעל מונופולין.  

הממונה סבורה כי בנסיבות אלו, שבהן, על פני הדברים, מיזוגי החברות שעליהן מטא לא דיווחה היו מקבלות את הסכמת הממונה ללא תנאים, הגעה לצו מוסכם שכולל תשלום של סכום משמעותי לאוצר המדינה היא פתרון יעיל וצודק, המקדם את תכליות חוק התחרות.   

טיוטת הצו המוסכם שגובש עם מטא עומדת לעיון הציבור באתר רשות התחרות למשך 30 יום, ובסיומם יוגש הצו לאישור בית הדין לתחרות.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד