כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

איך נראית עבודה בהייטק וכיצד תוכלו לפתח קריירה בתחום?

האם חלמתם להיות חלק מהמהפכה הטכנולוגית? האם הרגשתם פעם סקרנות לגבי העולם המסעיר של ההייטק? אם כן, אתם לא לבד! בציבור החרדי יש עניין הולך וגובר בתעשיית ההייטק ככיוון קריירה פוטנציאלי. ובצדק - התעשייה מציעה מגוון עצום של אפשרויות תעסוקה מעניינות ומאתגרות עבור גברים ונשים כאחד

איך נראית עבודה בהייטק וכיצד תוכלו לפתח קריירה בתחום?
עבודה בהייטק צילום: PEXELS

למרות מה שאתם אולי חושבים, חשוב לדעת שניתן למצוא בהייטק תפקידים רבים המתאימים לאורח החיים החרדי, ומאפשרים סביבת עבודה תומכת. נכון להיום, ישנן חברות טכנולוגיה מובילות רבות המעסיקות חרדים במגוון תפקידים.

במאמר הזה נברר יחד מהן האפשרויות הגלומות בתחום מבחינת קריירה עתידית, ונסביר באילו תפקידים תוכלו להשתלב. 

איך נראית עבודה בהייטק? 

אז מה זה בכלל "היי-טק"? במילים פשוטות, מדובר בתעשיות וחברות המתמקדות בפיתוח, ייצור ומכירה של מוצרים ושירותים טכנולוגיים מתקדמים. כלומר, כל חברה שעוסקת בטכנולוגיה חדישה כמו מחשבים, תוכנה, אלקטרוניקה, אינטרנט או טלקום.

ישנן מספר סיבות מצוינות לפתח קריירה בהיי-טק: ראשית, מדובר באחד התחומים המתפתחים והדינמיים ביותר כיום. הטכנולוגיה ממשיכה להשתנות בקצב מסחרר ולכן הביקוש לעובדים איכותיים גדל בהתמדה. שנית, תעשיית ההיי-טק מציעה שפע של תפקידים מעניינים ומגוונים שיאפשרו לכם צמיחה מקצועית. ולבסוף, מדובר במקצועות בעלי שכר גבוה יחסית. כלומר, השקעה בקריירת היי-טק היא החלטה כלכלית טובה.

באילו תפקידים בהייטק תוכלו להשתלב?

ישנו מגוון רחב מאוד של אפשרויות תעסוקה בהייטק, החל מתפקידים טכניים "קלאסיים" ועד לכיוונים יצירתיים וחדשניים.

אם אתם אוהבים לתכנת, תוכלו להיות מפתחי תוכנה בתחומים כמו פיתוח אתרים ואפליקציות, מחקר ופיתוח אלגוריתמים, בינה מלאכותית, אבטחת סייבר ועוד. תפקידים אלו דורשים ידע טוב בשפות תכנות שונות, אך ניתן ללמוד אותן גם בקורסים מקצועיים או באקדמיה.

בתחום העיצוב הדיגיטלי תוכלו לעסוק בעיצוב ממשק משתמש (UI) וחווית משתמש (UX) עבור אפליקציות ואתרים - תחום יצירתי מאוד המשלב פן ויזואלי וטכנולוגי.

כמו כן, ישנן מגוון משרות בתחומי השיווק, המכירות וניהול המוצר בהייטק. אלו דורשות הבנה טובה במוצרים ושירותים טכנולוגיים ויכולת ניתוח שווקים.

בנוסף קיימים תפקידי תמיכה טכנית, תפעול וניהול מערכות מחשוב, בדיקות איכות תוכנה, ניתוח נתונים ועוד.

כלומר,קיים מגוון עצום של אפשרויות בהתאם לכישורים, נטיות ותחומי העניין שלכם - אל תהססו להיכנס לזה!

כדי ללמוד על התפקידים השונים ולקבל טיפים שיעזרו לכם לעשות הסבה להייטק כנסו לאתר טקמונסטר. אתר זה מרכז מידע שנועד לסייע לאנשים להכיר את התעשייה ולפתח קריירה מתגמלת בעולם ההייטק.  

איך נכנסים להייטק?

אז איך בעצם מתחילים לבנות קריירה בהיי-טק? מהן הדרכים הנפוצות להיכנס לתחום?

ראשית, אפשר ללמוד תואר אקדמי רלוונטי כמו מדעי המחשב, הנדסת תוכנה או מערכות מידע. התואר יקנה בסיס תיאורטי איתן.

שנית, ניתן לעבור קורסים מקצועיים במגוון נושאים טכנולוגיים כדי לרכוש הסמכה ייעודית בתחום מסוים.

שלישית, אפשר פשוט "לקפוץ ישר למים" ולמצוא תפקיד התחלתי בהיי-טק שיאפשר צבירת ניסיון חשוב.

כלומר ישנן אפשרויות רבות להיכנס לתחום, חלקן דורשות השקעה ראשונית גדולה יותר אך בסופו של דבר הכי חשובה ההחלטה לזנק למים ולצבור ניסיון!

סיכום 

לסיכום, המהפכה הטכנולוגית שאנו חווים יוצרת הזדמנויות זהב להשתלבות מקצועית מאתגרת ומלהיבה עבור כלל המגזרים במשק הישראלי.

בציבור החרדי גוברת ההבנה שהיי-טק יכול להוות כיוון קריירה לגיטימי ומבטיח עבור גברים ונשים כאחד. ניתן למצוא חברות מובילות רבות המספקות סביבת עבודה תומכת ומכבדת לאורח החיים החרדי. 

אם הרגשתם פעם סקרנות או משיכה לתחום, אל תוותרו על החלום. ישנן דרכים רבות להיכנס להיי-טק גם ללא רקע טכני או ניסיון מקצועי מוקדם. והתגמול צפוי להיות גבוה הן מבחינה אישית והן מבחינה כלכלית. בהצלחה!

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד