כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"לא הדלפתי"

עימות חריף בישיבת הקבינט: "תשלח אותי ואת רה"מ לפוליגרף"

העימותים בישיבות הקבינט לא פוסקים וגם בישיבה האחרונה שנערכה אמש התרחשו מספר תקריות. השר דודי אמסלם תקף בחריפות את גנץ: "אי אפשר ללכת החוצה ולהוציא אותנו אלימים". בן גביר לגלנט: "לך לכתב החצר שלך ותוציא לו, זה לא עוזר לך בליכוד"

עימות חריף בישיבת הקבינט: "תשלח אותי ואת רה"מ לפוליגרף"
ישיבת קבינט המדיני בטחוני צילום: קובי גדעון, לע"מ

העימותים בישיבות הקבינט המדיני ביטחוני נמשכו גם אתמול (רביעי) במהלך ישיבת הקבינט. השר דודי אמסלם טען בישיבה שהשר בני גנץ מדליף מהדיונים. "כל אחד יגיד בדיונים מה שהוא, אי אפשר ללכת החוצה ולהוציא אותנו אלימים", אמר.

גנץ הגיב בכעס רב ובקול תקיף והציע לקיים פוליגרף, "לא הדלפתי מפה אף ידיעה, תשלח אותי ואת רה"מ לפוליגרף", אמר. בשלב הזה ראש הממשלה נתניהו קם ממקומו ודרש מאמסלם להפסיק את השיח הזה.

בתוך כך, במהלך הישיבה התפתח עימות גם בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לבין שר הביטחון יואב גלנט. באופן תמוה, עם תחילת העימות בן גלנט לבן גביר, הוציאה השרה רגב שקית פופקורן וחילקה למשתתפים כשהיא אומרת, "אוהו, עכשיו ההצגה מתחילה".

בן גביר סיפר בקבינט שקיסינג'ר התקשר לגולדה וביקש ממנה לא לבצע מתקפת פתע. "ראינו איך זה נגמר", פנה לגלנט ונתניהו לאור הלחצים האמריקניים. גלנט השיב: "אנחנו יודעים מה אנחנו עושים".

בן גביר בתגובה: "ממש ידעתם מה אתם עושים שאמרתם להכיל ואני אמרתי לפעול במשך עשרה חודשים ולחזור לסיכולים הממוקדים. אתם ממשיכים לזלזל".

גלנט עקץ: "זה שנחקרת בשב"כ זה לא אומר שאתה מבין במודיעין".

בנוסף בן גביר טען בישיבה: "מסתתרים ברפיח המוני מחבלים ונגיע הזמן לפעולה גם שם". גלנט פנה לבן גביר ושאל: "היית אי פעם ברפיח?".

בן גביר: "הייתי בעזה בתקופות שאתה לא היית אבל הגיע הזמן שתפסיק לזלזל. תשעה חודשים ישבת כאן וזלזלת כשאמרתי שחמאס מורתע, צחקקת כשאמרתי שצריך סיכולים ממוקדים, אמרת שאני לא מבין כלום, אולי מספיק עם היוהרה? לך לכתב החצר שלך ותוציא לו, זה לא עוזר לך בליכוד".

הקבינט המדיני בטחוני יואב גלנט בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד