כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מבצע חשאי

פרטים מדהימים: כך חפרו הצעירים מישראל את המנהרה בברוקלין

צעירים ישראלים מהפלג המשיחיסטי בחב"ד, חשפו כיצד התנהלו חפירת המנהרות תחת 770 בברוקלין. מבצע חשאי שהתנהל במשך תקופה ארוכה. הישראלים שכרו מהגרי עבודה מקסיקנים כדי לחפור מנהרה סודית. הם ישנו במקום במשך שבועות

פרטים מדהימים: כך חפרו הצעירים מישראל את המנהרה בברוקלין
המנהרה שהתגלתה ב770 צילום: באדיבות המצלם

צעירים חב"דיים מהפלג המשיחיסטי חפרו מנהרות תחת בית הכנסת בברוקלין במטרה להרחיבו, (לא ברור איך) הם היו כל כך נואשים להימנע מגילוי שהם הבריחו החוצה את האדמה וההריסות בכיסיהם, ממש כמו בסיפורי בריחה מכלא, רק שזו לא הייתה בריחה מכלא, אלא פריצת בית כנסת.

זה הסתיים השבוע כשכמה מהם נעצרו והואשמו בבניית מנהרה סודית שהתחברה לבית כנסת. כשהמשטרה הגיעה למקום לוודא שהמנהרה נאטמת, חלק מהצעירים התעמתו עם השוטרים.

ה'דיילי מייל' מפרסם פרטים מדהימים על המבצע החשאי: גבאי בית הכנסת, גילו את המנהרה רק בשבועות האחרונים, לאחר ששכנים התלוננו על כך ששמעו אנשים מדברים יידיש מתחת לרצפותיהם. הם הזמינו משאית מלט ביום שני האחרון כדי למלא את המנהרה.

עם זאת, הם נאלצו להתקשר למשטרה לאחר שהגיעו עשרות מפגינים שתומכים במנהרות, שניסו לעצור את הגישה של העובדים למנהרה. תשעה מהם, בני 19 עד 21, נעצרו בגין עבירות פליליות וגרימת סיכון.

רוב החופרים הגיעו מישראל ללמוד בישיבה בברוקלין, ולקחו את העניינים לידיים תרתי משמע, המנהרה נחפרה בשעות הלילה באמצעות כלים פרימיטיביים איך חשבו שבניית מנהרה תרחיב את בית הכנסת טרם הוסבר.

כמה מהם חשפו כיצד החלו ששה בחורים לחפור את המנהרות. הבחורים הצעירים חפרו והכניסו את החול לכיסים ורוקנו בחוץ. אך עד מהרה הם הבינו שהמשימה גדולה עליהם וארגנו כסף כדי שיוכלו לשכור מהגרי עבודה מקסיקנים שיבצעו את העבודה כמו שצריך, הם התקינו קורות תמיכה וגרו במקום לפחות שלושה שבועות כדי שנוכחותם לא תתגלה. "הם ישנו ואכלו שם כי זה היה מבצע סודי" סיפר תושב המקום ל'ניו יורק פוסט'.

לאחר שהצליחו לקבל גישה למקווה נטוש, פרצו הבחורים שער מתכת והחלו לחפור מנהרות מתחת לעזרת נשים. גורמים בעירייה טוענים כי המנהרה הבלתי חוקית קיבלה חיזוק כה גרוע עד שהיא פגעה ביציבות הבניינים שמעליה.

התגובות ברשתות החברתיות היו מגוונות, "האירוניה של צעירים ישראלים שחופרים מנהרה בניו יורק מתוך גחמה דתית, כשבני ארצם מסכנים את חייהם במנהרות דומות מאוד כדי להילחם בחמאס בעזה, מדהימה כשלעצמה" אמר אחד מהם.

לאחר שהתבררה זהותם של החופרים, הוחלט לבטל להם את אישור השהייה בארה"ב על ידי ביטול מעמדם כבני ישיבה במקום וויזת התלמיד תבוטל.

תשעה מהם כאמור נעצרו במקום ביום שני בערב, וחמישה מהם הועמדו לדין. שניים הואשמו בעבירה פלילית ושיבוש המינהל השלטוני, והשלושה האחרים הואשמו בהפרעה לשוטרים. כל החמישה שוחררו ללא ערבות. בית משפט אסר עליהם לשנות או לחפור מתחת למקום.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי לא ברור מתי הבניינים ייחשבו בטוחים לאכלוס, אך בעירייה אמרו שהבעלים שכרו אנשי מקצוע שיבצעו תיקונים ויחזקו את המקום.

חב"ד ניו יורק ברוקלין חפירת מנהרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד