כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
קוראים לאנשים להתחסן

ארגון הבריאות העולמי: 10,000 מתו מקורונה בדצמבר

סוכנות הבריאות של האו"ם מסרה כי התכנסויות בחגים הלועזיים וגרסה חדשה של הנגיף, הביאו למקרי קורונה ברחבי העולם עם כמעט 10,000 מקרי מוות בדצמבר בלבד. כמו כן נרשמה עלייה של 62% באשפוזים, בהשוואה לנובמבר

ארגון הבריאות העולמי: 10,000 מתו מקורונה בדצמבר
וירוס הקורונה צילום: Pixabay

ארגון הבריאות העולמי מסר כי כמעט 10,000 מקרי מוות הקשורים לקורונה דווחו בדצמבר.

מספר האשפוזים בבתי החולים במהלך החודש זינק ב-42% בכמעט 50 מדינות, בעיקר באירופה ובאמריקה, כך מסרה סוכנות הבריאות של האו"ם. כמו כן נרשמה עלייה של 62% באישפוז לטיפול נמרץ, בהשוואה לנובמבר.

"למרות ש-10,000 מקרי מוות בחודש הם הרבה פחות משיא המגיפה, רמה זו של מקרי מוות הניתנים למניעה אינה מקובלת", אמר מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס ג'ברייסוס. זה קורה כאשר הגרסה החדשה של JN.1 הפכה לגרסת הקורונה המדווחת ביותר בעולם.

טדרוס הוסיף כי הוא בטוח שהמקרים נמצאים במגמת עלייה גם במדינות אחרות אך הם לא דווחו. הוא הפציר בממשלות להמשיך במעקב ולתת מענה.

"אנו ממשיכים לקרוא לאנשים להתחסן, לבצע בדיקות, לעטות מסכות במידת הצורך ולוודא שחללים פנימיים צפופים מאווררים היטב", דווח כי התכנסויות בחגים הלועזיים הביאה את הגרסה החדשה של הנגיף.

ארגון הבריאות העולמי הכריז על סוף המגיפה כמגיפה במאי 2023, יותר משלוש שנים לאחר שהנגיף התגלה לראשונה בווהאן, סין והביא למותם של מיליונים ברחבי העולם.

ארגון הבריאות העולמי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד