ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
צעק 'שחרר את פלסטין'

חודשיים לאחר האירוע: אנטישמי נעצר בגין תקיפת חרדי

גבר אנטישמי בברוקלין שתקף חרדי, נעצר. החשוד צעק 'שחררו את פלסטין' לעבר הקורבן ותקף אותו באמצעות אבן. התוקף צעק קריאות אנטישמיות רבות שכללו תקיפה ואיומים

חודשיים לאחר האירוע: אנטישמי נעצר בגין תקיפת חרדי
משטרת ניו יורק. אילוסטרציה צילום: unsplash

גבר מברוקלין נעצר באשמת פשעי שנאה כמעט חודשיים אחרי שהשליך אבן לעבר גבר חרדי וצעק לעברו, "שחרר את פלסטין", כך על פי התביעה.

מוחמד חבאצ'י, בן 23, תקף ב-22 בנובמבר אב לשישה ילדים בן 47 והטיח בו האשמות אנטישמיות רבות שכללו תקיפה ואיומים, כך מסרו הרשויות בברוקלין.

הידיעה על מעצרו מהווה הקלה של הקורבן, שהזדהה רק בשמו הפרטי, שלוימי. "ברור שהוקל לי שאדם כזה לא נמצא ברחוב", אמר שלוימי ל'ניו יורק פוסט'. "זה מה שקרה אז הם צריכים להאשים אותו".

שלוימי יצא ממקום עבודתו בתחום הנדל"ן בסביבות השעה 18:30 ב-22 לנובמבר ופנה למכוניתו, החשוד רכב על אופניים קרוב אליו בוויליאמסבורג. "הרגשתי שמשהו פוגע בי", אמר שלוימי בראיון טלפוני. "הסתובבתי לכיוון שממנו באתי. מישהו ישב שם על האופניים שלו והוא פשוט צעק עליי ואמר 'שחרר את פלסטין' כמו נביחה".

שלוימי - שסבל מחתך ברגלו הימנית - סיפר כי ניסה לרדוף אחרי החשוד, שברח משם על אופניים.

"אני יהודי חרדי, וכשאני רואה מישהו צועק לי ככה וזורק עלי אבן, זו מתקפת שנאה אנטישמית במדינה החופשית היפה הזו שאנחנו חיים בה", אמר שלוימי.

"הוא בהחלט פגע בי", אמר על החשוד. "למעשה, היו אנשים אחרים שעמדו בסביבה. הם לא היו יהודים והוא לא עשה להם כלום".

ניו יורק אנטישמיות תקיפה אנטישמית ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד