כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המצב שלנו צריך רחמים גדולים

ראש הישיבה לתלמידים: "אתם השומרים שלנו" | תיעוד מרגש

ילדי תלמוד תורה "דרך תבונה" מירושלים נכנסו ביום רביעי למעונו של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן שנשא דברי חיזוק בפני התלמידים וביקש מהילדים להתפלל עמו יחד את תפילת "אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה". צפו בתיעוד המרגש

ראש הישיבה לתלמידים: "אתם השומרים שלנו" | תיעוד מרגש
ילדי דרך תבונה אצל הגרמ"צ ברגמן צילום: שמוליק קורלנסקי

בדברים שנשא ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, בפני תלמידי ומחנכי תלמוד תורה "דרך תבונה" מירושלים, שעלו למעונו להיבחן על מסכת קידושין, עורר ראש הישיבה את התלמידים בחשיבות מעלת לימוד התורה ותפילתם של תינוקות של בית רבן.

בדבריו אמר להם: "הגמרא אומרת בשבת 'שאין העולם מתקיים אלא בזכות הבל פיהם של תינוקות של בית רבן'. תראו רבותי, אנחנו מדי קטנים להבין, אבל כך חז"ל למדו מפסוקים, שהעולם מתקיים. אתם השומרים של העולם, הקיום של העולם. המצב שלנו מאוד צריך רחמים גדולים מהקב"ה ואתם השומרים. תדעו".

"בתפילת שחרית אומרים, יש כמה פעמים, 'יהי רצון מלפני אבינו שבשמים', אנחנו מבקשים, אבל אחרי שמבקשים וצועקים שהקב"ה הוא אבינו שבשמים, אז כולם מסיימים א"כ כל כלל ישראל הם אחים!!! אז כולם צועקים ביחד"...

וכאן פנה ראש הישיבה לילדים ואמר: "בואו יש לנו הזדמנות כעת להגיד כולם ביחד 'אחינו כל בית ישראל' בואו נגיד יחד".

"והקב"ה יעזור שכל אחד שיהיה לו הצלחה מיוחדת, בכל מה שאתם צריכים, בנוגע לתורה בנוגע לכל מה שכל אחד צריך איזה דבר אחר, שהקב"ה ימלא משאלות לבכם לטובה וההורים והמורים שלכם, המלמדים תורה, יהיה לכם מכל אחד ואחד הרבה נחת, עכשיו וגם כשתגדלו" סיים ראש הישיבה רבי מאיר צבי את דבריו.

הרב מאיר צבי ברגמן דרך תבונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד