ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
גינו גם את ארה"ב

רוסיה לחות'ים: הפסיקו את התקיפות בים האדום

דובר הקרמלין התייחס למתקפות החות'ים על הים האדום, ואמר: "קראנו לחות'ים לא פעם שלא לתקוף ספינות - כי זהו מהלך שהוא לחלוטין אינו נכון". יחד עם זאת גינה את המתקפה של ארה"ב ובריטינה בתימן

רוסיה לחות'ים: הפסיקו את התקיפות בים האדום
מחבלי החות'ים משתלטים על ספינה צילום: דוברות החות'ים

מפתיע: דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב גינה בשיחה עם כתבים את המתקפות של החות'ים על ספינות בים האדום, ואמר: "קראנו לחות'ים לא פעם שלא לתקוף ספינות - כי זהו מהלך שהוא לחלוטין אינו נכון".

בנוסף, גינה דובר הקרמלין את התקיפה המשולבת של ארצות הברית ובריטניה על מטרות החות'ים בתימן: "מדובר בפעולות שאינן עומדות בקנה אחד עם החוק הבינלאומי".

נזכיר כי בחמישי בלילה תקפו צבאות ארה"ב ובריטניה יעדים של המורדים חות'ים באזורים שבשליטם בתימן, זאת לאחר שממשל ביידן ובעלי בריתו הזהירו את המורדים הנתמכים על ידי איראן כי הם ישלמו על התקיפות החוזרות ונשנות נגד ספינות מסחר בים סוף.

הנשיא ג'ו ביידן אמר כי הורה על התקיפות "בתגובה ישירה להתקפות חסרות תקדים של החות'ים נגד ספינות ימיות בינלאומיות בים האדום".

"היום, בהנחייתי, כוחות צבא ארה"ב יחד עם בריטניה ובתמיכת אוסטרליה, בחריין, קנדה והולנד - ביצעו בהצלחה תקיפות נגד מספר יעדים בתימן ששימשו את המורדים החות'ים כדי לסכן את חופש הניווט באחד מנתיבי המים החיוניים בעולם", אמר הנשיא בהצהרה שפרסם הבית הלבן.

ביידן הוסיף "לא אהסס להורות על צעדים נוספים כדי להגן על האנשים שלנו ועל הזרימה החופשית של מסחר בינלאומי לפי הצורך".

רוסיה מלחמת חרבות ברזל הים האדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד