כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שעות של פחד בליל שבת

דרמה בבריסק: ערבי נכנס לישיבה וביצע פוגרום

בליל שבת לאחר חצות, בישיבת בריסק ברחוב פרס בירושלים התרחשה דרמה של ממש: ערבי שיכור שנכנס לבניין שבר מכל הבא ליד. לאחר שעות הוא הוצא מהמקום מעורפל הכרה. ומה התבטא ראש הישיבה רבי אברהם יהושע כששמע על כך בבוקר?

דרמה בבריסק: ערבי נכנס לישיבה וביצע פוגרום
ישיבת בריסק בירושלים צילום: יוחנן לוסטיג

שעות של חרדה עברו על תלמידי ישיבת בריסק בליל שבת קודש, סמוך לשעה 1:00 בלילה נכנס ערבי לבניין הישיבה ברחוב פרס בירושלים ושבר דברים מכל הבא ליד. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ערבי שנכנס לבניין של הישיבה עלה לבית המדרש שם שהו כמה בחורים שלמדו בליל שבת, והחל לזרוק ספרים וסטנדרים, ושבר את הנרות בעמוד השליח ציבור, בהמשך הסתובב בכל הקומות של הבניין וזרק מכל הבא ליד, אך הוא לא נגע באף אחד מתלמידי הישיבה שבינתיים נמלטו מהמקום. 

הבחורים שלא הזמינו משטרה שמו לב שהוא לא יצא מהבניין, בחורים שהתעוררו מהדירות הסמוכות חיפשו אותו בכל מקום ואחרי שעה של חיפושים מצאו אותו בחדר האוכל שהיה נעול ושם התחבא. כשגילה שמצאו אותו החל שוב לזרוק ולשבור דברים. 

בהמשך הגיעו כוחות משטרה וכן מג"ב שהצליחו להוציא אותו מהבניין כשהוא מעורפל הכרה והוא פונה לבית החולים, לדברי אחד הבחורים "היינו בפחד והלם חשבנו שזה פיגוע, אך לפי מה שנראה היה מדובר בשיכור ערבי שהיה מעורער בנפשו שלא ברור מה חיפש במקום". 

ראש הישיבה הגאון רבי אברהם יהושע סלובייצ'יק ששמע בבוקר על המקרה התבטא ש"בחסדי שמים לא קרה שום דבר וזה בבחינת השליך חמתו על עצים ואבנים". 

ישיבת בריסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד