י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בכיתה המשלבת

גלריה מרגשת: נער בר מצווה מיוחד חגג עם חבריו בת"ת באר יהושע

דמעות השמחה של ההורים, הסוכריות על חתן הבר מצווה, השירים של החברים וכל מה שיש בבר מצווה רגילה, היה גם בבר מצווה של חיים, נער עם מוגבלות קוגנטיבית שלומד במערך החינוך המיוחד של אהל שרה. את בר המצווה הוא חגג יחד עם חבריו לכיתה המשלבת בת"ת 'באר יהושע' בבני ברק

גלריה מרגשת: נער בר מצווה מיוחד חגג עם חבריו בת"ת באר יהושע
בר מצווה לילד המיוחד צילום: יוסי רוזנבוים

התפילה ביום שני שהתקיימה בבית הכנסת שבת"ת 'באר יהושע' בבני ברק, היתה לכאורה עוד תפילת שחרית כמו בכל יום. רק חדי עין יכלו להבחין שבקהל התלמידים המתפללים הופיעו מתפללים נוספים שאינם נמנים על המתפללים הקבועים. כשהם יושבים עם כובעים וחליפות ומעוטרים בתפילין של יד ושל ראש, איש לא שם לב להבדל בין תלמידי הת"ת לבין האורחים המיוחדים מבית הספר 'בית חנוך' ממערך החינוך של 'אהל שרה'.

ההתרגשות בקהל המתפללים ובקרב בני המשפחות שהתפללו באולם ובעזרת הנשים, היתה לרגל בר המצווה של חיים, תלמיד 'בית חנוך' שנמנה על התלמידים שמשתתפים במסגרת השילוב בכיתות הלימוד של תלמוד התורה 'באר יהושע'.

פרוייקט השילוב בהובלת רכז השילוב הרב יעקב בורשטיין, זוכה להערכה רבה מגורמי החינוך וממשפחות תלמידי התלמוד תורה. במסגרת השילוב משתתפים קבוצת תלמידים מ'בית חנוך' ביום שילוב ב'באר יהושע', שם הם מצטרפים לשיעורים ולהפסקות וחווים יום לימודים שיגרתי יחד עם בני גילם.

לאחר חזרת הש"ץ, בשעת קריאת התורה עלה חיים יחד עם אביו לברך את ברכות התורה כמו שאר חתני בר המצווה בני גילו. ההתרגשות אפפה את התלמידים, בני המשפחה, וגם בעזרת הנשים הוזלו דמעות גיל. בסיום הקריאה והברכות, ברכו אותו חבריו המתפללים במזל טוב ופצחו בריקודים ובשירה. מעזרת הנשים הרעיפו על החתן בר המצווה המאושר סוכריות וברכות.

החיבור בין תלמידי 'באר יהושע' ו'בית חנוך', בלט לאורך כל התפילה כשהמארחים מסייעים לתלמידים מ'בית חנוך' בהתמצאות ברגעים מסוימים או בגלגול וחליצת התפילין למי שהתקשה. "השילוב של תלמידי בית חנוך בת"ת, תורם רבות לחיזוק ערכים ולהצטיינות של כלל תלמידי התלמוד תורה בבין אדם לחברו", אומרים מנהלי התלמוד תורה. המפגש הישיר והשותפות בשיעורים של תלמידי הת"ת מעוררת התפעלות. הקשרים שנוצרים בין הילדים מרגשים, וחלקם אפילו נפגשים מחוץ לשעות הפעילות של בית הספר והת"ת.

לאחר סיום התפילה, יצאו בני המשפחה והתלמידים לבית הספר 'בית חנוך', שם קיבלו את חיים שאר התלמידים בשירה וריקודים לצלילי תזמורת ובהשתתפות המרא דאתרא של שכונת פרדס כץ רבי אהרון שפירא שליט"א שהגיע לכבד את החתן ומשפחתו ולחגוג עם חיים, וכל תלמידי בית הספר.

במהלך האירוע נשא דברים המרא דאתרא ואמר "בשבת האחרונה אמרנו בברכת החודש, חיים של שלום, חיים של טובה וכו' ובחתן הבר מצווה 'חיים' רואים את כל המעלות, רואים את המיוחדות של חיים, לאור ההשקעה הרבה של ההורים ובני המשפחה ושל צוות בית הספר. הליווי של בית הספר כמו גם תוכנית השילוב בת"ת זה דבר ברור שמקנה לחיים ולכל שאר התלמידים את היכולת להיות חלק מהקהילה".

ההורים הנרגשים הודו לצוות בית הספר וציינו את ההכנה לחיים של מצוות, ואת ההשקעה הרבה של צוות בית הספר לאורך כל השנים. "מידי יום אנחנו רואים כיצד חיים עולה ומתקדם וכל זאת בזכות הצוות המיוחד של בית חנוך ואהל שרה. חיים התרגש מאוד לקראת האירוע והוא מבין את המשמעות של להיות מחויב במצוות".

"זאת היתה בר מצווה מרגשת במיוחד", מסכמת הגב' חנה אנתבי מנהלת בית הספר בית חנוך. "עין אחת לא נותרה יבשה, והיה אפשר לחוש בידיים את גודל המעמד. צוות בית הספר עמל במשך חודשים ארוכים להכין את ילדי בר המצווה לקראת יום כניסתם לעול מצוות, והם מבינים את החשיבות והאחריות שבאה ביום זה".

"מאז הקמת הארגון על ידי הרב והרבנית גיזנבורג ע"ה, מה שמאפיין את 'אהל שרה' זה הרצון לשילוב החניכים והבוגרים בקהילה", אומרת מלכה וינברג מנהלת אהל שרה. לדבריה: "התגובות החמות לפרוייקט השילוב ב'באר יהושע' מעידות כי השילוב מייצר תרומה וערך מוסף לשני הצדדים. כל מי שנכח בבר המצווה ראה את המידות התרומיות וההצטיינות של התלמידים שלוקחים חלק בפרוייקט השילוב. זה לא מובן מאליו ואנחנו מכירים ומוקירים את הנכונות של הת"ת מידי יום ביומו. 

בר מצוה באר יהושע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד