ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אלפי ספינות הוסטו ממסלולן

רוסיה גינתה את התקיפות בתימן: "לא פרופורציונליות ולא חוקיות"

שגרירת ארה"ב באו"ם אמרה שהתקיפות של ארה"ב ובריטניה, חלק מקואליציה ימית רב-לאומית בראשות ארה"ב, עולות בקנה אחד עם החוק הבינלאומי. רוסיה כינתה את הפעולה של ארה"ב ובריטניה "בלתי פרופורציונלית ובלתי חוקית"

רוסיה גינתה את התקיפות בתימן: "לא פרופורציונליות ולא חוקיות"
התקיפות בתימן צילום: צילום מסך

ארצות הברית ובריטניה הגנו ביום שישי האחרון בפני מועצת הביטחון של האו"ם על חוקיות התקיפות שהם ביצעו נגד החות'ים בתימן בגין תקיפת הספינות בים האדום. רוסיה וסין האשימו את בעלות הברית המערביות בהעלאת המתיחות האזורית.

מדינות אחרות הביעו דאגה שהתקיפות של ארה"ב ובריטניה יעוררו את המתיחות האזורית, שכבר גבוהה בגלל המלחמה של ישראל נגד מחבלי חמאס בעזה.

חילופי הדברים התרחשו במהלך דיון במועצת הביטחון על הפעולה של ארה"ב ובריטניה שבוצעה לאחר חודשים של התקפות מל"טים וטילים של החות'ים על ספינות בים האדום ובמפרץ עדן. החות'ים, שכבשו חלק גדול מתימן במלחמת אזרחים, אומרים שההתקפות שלהם תומכות בחמאס.

שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומס-גרינפילד אמרה שהתקיפות של ארה"ב ובריטניה, חלק מקואליציה ימית רב-לאומית בראשות ארה"ב, עולות בקנה אחד עם החוק הבינלאומי ואמנת האו"ם.

המבצע נועד "לשבש את יכולתם של החות'ים להמשיך בתקיפות נגד כלי שיט וספינות מסחריות", אמרה.

היא הוסיפה: "ארצות הברית תמשיך לנסות למנוע את התקיפות בצורה דיפלומטית, אך תגן על הספינות המסחריות. יותר מ-2,000 ספינות נאלצו לשנות את המסלול שלהן בגין התקפות החות'ים בהים אדום מאז נובמבר האחרון".

שגרירת בריטניה באו"ם סוזן וודוורד אמרה: "נקטנו פעולה מוגבלת, הכרחית ומידתית בהגנה עצמית לצד ארצות הברית עם תמיכה לא מבצעית של הולנד, קנדה, בחריין ואוסטרליה".

שגריר רוסיה ואסילי נבנציה האשים שהתקיפות של ארה"ב ובריטניה הפרו את החוק הבינלאומי והעלו את המתיחות האזורית. "זה דבר אחד להגן על ספינות מסחריות, שהתקפות עליהן אינן מקובלות, אבל דבר אחר כאשר אתה מפציץ מדינה אחרת באופן לא פרופורציונלי ולא חוקי", אמר, תוך שהוא "שוכח" שנשיא מדינתו מפציץ את אוקראינה מזה כשנתיים.

ג'אנג ג'ון, השגריר הסיני באו"ם, אמר כי מועצת הביטחון לא אישרה שימוש בכוח נגד תימן. "המבצע של ארה"ב ובריטניה לא רק גרם להרס תשתיות ולאבידות אזרחיות, אלא גם הביא להגברת הסיכונים הביטחוניים בים האדום", אמר.

ארצות הברית רוסיה האו"ם מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד