י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רצחו וגנבו

מוזיאון בספרד ימשיך להחזיק בציור שנגנב על ידי נאצים

מוזיאון בספרד לא ייאלץ להשיב ציור גנוב מיהודים. מוזיאון במדריד הודיע כי הציור נרכש ב"תום לב". מנכ"ל המוזיאון אמר: "אנו מברכים על פסיקת בית המשפט אשר מאשרת את הבעלות הלגיטימית על היצירה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה

מוזיאון תיסן בורנמיסה גלריית אמנות חשובה במדריד, ימשיך להחזיק ציור גנוב. בית משפט אמריקאי לערעורים קבע כי מוזיאון ספרדי יכול לשמור ציור שנגנב על ידי הנאצים ב-1939, ודחה תביעה של משפחה יהודית להחזיר אותו אליהם.

ההחלטה מציבה מכשול נוסף במסע שנמשך שני עשורים של היהודי האמריקני דיוויד קסירר להחזרת הציור למשפחתו לאחר שסבתא רבתא שלו נאלצה למכור אותו לנאצים ב-1939.

סבתא רבא של קסירר, לילי נויבאואר, נאלצה למכור את הציור תמורת 900 רייכסמארק שהיה המטבע של גרמניה בין 1924 ועד 1948. (בסביבות 350 דולרים), עם הכסף הם שילמו עבור הויזה לצאת מגרמניה. הציור 'פיסארו' שווה כעת למעלה מ-35 מיליון דולר.

אווליו אסבדו, מנכ"ל מוזיאון תיסן-בורנמיסה, אמר לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle: "אנו מברכים על פסיקת בית המשפט אשר מאשרת את הבעלות הלגיטימית על היצירה". הוא תיאר את הציור כ"רכוש לגיטימי" של המוזיאון - דבר ש"כבר הוכר בפסיקות קודמות".

הוא הוסיף: "תום הלב ברכישת הציור הזה הוא משהו שהוכח מהערכאה הראשונה".

נאצים ספרד גלריה מלחמת העולם השניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד