כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מאמר מערכת

וול סטריט ג'ורנל: האסטרטגיה של אזהרות ללא תקיפה צבאית נכשלה

במאמר מערכת מציין העיתון האמריקאי 'וול סטריט ג'ורנל' כי ייתכן שתידרש יותר מתקיפה צבאית אחת להחזיר את ההרתעה של ארה"ב. "ביידן היה חייב להגיב אם הוא רוצה שאזהרותיו יילקחו ברצינות"

וול סטריט ג'ורנל: האסטרטגיה של אזהרות ללא תקיפה צבאית נכשלה
מורדים חות'ים צילום: צילום מסך

התקיפות של ארצות הברית ובריטניה ביום חמישי נגד החות'ים בתימן עלולות להסלים את הסכסוך הנוכחי במזרח התיכון, כך מדווחים כלי תקשורת בעולם. ה'וול סטריט ג'ורנל' במאמר מערכת כותב כי "זו הדרך הלא נכונה לחשוב על זה. הסכסוך כבר החריף. השאלה הייתה אם ארה"ב ובעלות בריתה יגיבו לחות'ים, בגיבוי איראן, לחטוף ספינות מסחריות ולירות לעבר הצי האמריקני".

סבלנותו של הנשיא ביידן, והפחד שלו מהסלמה, אזלו ביום חמישי בלילה כאשר כוחות ארה"ב ובריטניה פגעו ביותר מ-60 מטרות ב-16 מקומות עם יותר מ-100 טילים מסוגים שונים מדויקים. "החות'ים השתמשו במחסני הנשק, במכ"מים ובאתרי השיגור הללו כדי לסכן את חופש הניווט באחד מנתיבי המים החיוניים ביותר בעולם", מסר הבית הלבן בהצהרה.

במאמר נכתב על כך: "ביידן היה חייב להגיב אם הוא רוצה שאזהרותיו יילקחו ברצינות. החות'ים שילמו כעת מחיר על הפיראטיות שלהם, ולדברי החות'ים חמישה מאנשיהם מתו בתקיפות. כעת נראה אם ​​התקיפות האמריקניות ישחזרו את ההרתעה של אמריקה באזור. האסטרטגיה של אזהרות ללא תקיפה צבאית נכשלה".

כמו תמיד, מאחורי האלימות במזרח התיכון עומדת איראן. "טהראן מחמשת את החות'ים ומספקת מודיעין בזמן אמת נגד ספינות בים האדום ובמפרץ עדן. השבוע הצטרפה איראן לפיראטיות על ידי תפיסת מכלית נפט מול חופי עומאן" נכתב במאמר.

המטרה היא לזרוע כאוס, ולאיראן ולבעלות בריתה בקרמלין לא אכפת אם מחיר הנפט יקפוץ, כפי שקרה. כיצואני נפט, הם מרוויחים מכך. "הבית הלבן מקפיד לומר שהוא לא רוצה שום עימות צבאי עם איראן, אבל נראה שאיראן דרך מיליציות הפרוקסי שלה בהחלט רוצה עימות עם ארה"ב" נכתב.

כל שימוש בכוח טומן בחובו סכנת הסלמה, "אך החות'ים ואיראן החלו בכך, וכישלונו של מר ביידן להגיב במשך שבועות הביא להסלמה משלהם. טהראן בוחנת את אמריקה, אמריקאים, וכל מי שרוצה עולם שליו יותר, צריך לקוות שזו תחילתה של החלטה חדשה של ממשל ביידן".

 

 

ג'ו ביידן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד