ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
היום ה-100 למלחמה

ירי מלבנון; חוסלו שלושה שחצו לשטח ישראל | לוחם נפל ברצועה

דובר צה"ל הודיע הלילה כי כוח צה"ל חיסל במהלך פטרול בגבול הצפון שלושה מחבלים שחצו מלבנון לשטח ישראל. דובר משרד החוץ של מצרים התייחס לכוונת ישראל להשתלט על ציר פילדלפי ואמר כי "מצרים שולטת על הגבולות שלה באופן מוחלט" | לוחם נפל בדרום הרצועה | עדכונים

ירי מלבנון; חוסלו שלושה שחצו לשטח ישראל | לוחם נפל ברצועה
כוח צה"ל סמוך לגבול עם עזה צילום: Flash90

היום ה-100 למלחמה: הותר הבוקר לפרסום כי רס"ל (מיל') אנדועלם קבדה, בן 21 מקרית גת, לוחם בגדוד ההנדסה 603, חטיבה 7, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. הלוויתו תיערך היום בשעה 14:00, בבית העלמין הצבאי בקרית גת.

אנדועלם קבדה הי"ד

דובר צה"ל הודיע הלילה (ראשון) כי כוח צבאי שסייר באזור הר דב נתקל בשלושה מחבלים שחצו משטח לבנון לשטח ישראל. הכוח הרג את החולייה לאחר חילופי אש. עוד הודיע צה"ל כי כוחות צבא ירו מרגמות וביצעו ירי ארטילרי לאזור.

במצרים התייחסו לדיבורים על כוונה ישראלית להשתלט על ציר פילדלפי, ציר ההברחות של חמאס לרצועה. דובר משרד החוץ של מצרים, אחמד אבו-זיאד, אמר כי "מצרים שולטת על הגבולות שלה באופן מוחלט". את הדברים אמר בריאיון לערוץ טלוויזיה מצרי. נתניהו אמר אמש בנוגע לשליטה בציר פילדלפי: "ברור שלא נסיים את המלחמה בלי לסגור את הפרצה הזאת".

בד בבד, קטאר השלימה את ההצטיידות בתרופות שיוכנסו לחטופים המוחזקים ברצועת עזה, על בסיס רשימות שהעבירה ישראל. נציגים קטארים צפויים לממש את העסקה ולהעביר את התרופות למחסום בגבול הרצועה. 

עדכונים שוטפים:

13:10 - פגיעה ישירה בבית בכפר יובל שבאצבע הגליל. מד"א: בת 70 נפצעה קשה מירי הנ"ט לכפר יובל

12:15 - תושבי רצועת עזה על מנהיגי חמאס: "הם כולם שם בחו"ל יושבים בבתי מלון". שיחות תושבים עם קציני יחידת 504 באגף המודיעין. "אללה יקלל אותם. יקלל אותם ואת מי שבחר בהם. נעליים בני נעליים". האזינו>>

11:25 - הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס ביום חמישי הקרוב לדיון בבור בקריה. הדיון שתוכנן בפיקוד צפון - בוטל

11:11 - בשעה האחרונה בוצעו מספר שיגורים משטח לבנון לישראל, נפילות בשטחים פתוחים ללא נפגעים.

11:00 - החלה השבתת המשק ל-100 דקות - לציון 100 ימים שבהם החטופים מוחזקים בשבי

10:45 - דיווח קטרי: לאחר שישראל טענה בהאג לכך שלא מנעה כניסת סיוע לרצועה, מצרים שלחה תזכיר משפטי לבית הדין כדי להגיב על כך והקימה צוות לניהול המשבר בכל הקשור למקרה ומעבר רפיח (כאן).

09:45 - שיתוף פעולה מבצעי בין הכוחות המתמרנים לחיל האוויר הביא לחיסול מחבלים, אותרו והושמדו בורות שיגור מהם שוגרו רקטות לעבר שטח ישראל; כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה ברצועת עזה. לדיווח המלא>>

09:30 - 270 שוהים בלתי חוקיים נתפסו במבצע של משמר הגבול. כמו כן נתפסו 70 סייענים.

08:30 - צה"ל עצר הלילה את אחיותיו של סגן ראש הלשכה המדינית בחמאס, סאלח אל-עארורי, שחוסל בביירות. האחיות, דלאל ופאטמה, נעצרו בעיר אל-בירה ובעיירה עארורה שמצפון לרמאללה (Ynet)

08:00 - שיתוף פעולה מבצעי בין הכוחות המתמרנים לחיל האוויר הביא לחיסול מחבלים, אותרו והושמדו בורות שיגור מהם שוגרו רקטות לעבר שטח ישראל.

07:20 - דיווחים באיראן: מטוסי קרב אמריקנים טסו הלילה בשמי תימן, וסיירו מעל שדה התעופה בצנעא והנמל באל חודיידה.

06:40 - צה"ל עצר הלילה את אחיותיו של סגן ראש הלשכה המדינית בחמאס, סאלח אל-עארורי, שחוסל בביירות. דלאל ופאטמה, נעצרו בעיר אל-בירה ובעיירה עארורה שמצפון לרמאללה.

06:00 - בקרב בו נפל רס"ל (מיל') אנדועלם קבדה הי"ד, נפצע קצין בגדוד ההנדסה 603, עוצבת 'סער מגולן' (7), באורח קשה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחתו עודכנה.

מלחמת חרבות ברזל לבנון עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד