כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
100 ימים בשבי

צרפת מעורבת בתהליך העברת התרופות לחטופים

ביממה הקרובה אמור להסתיים תהליך העברת התרופות לחטופים בעזה שהחל אתמול. לבקשת משפחות החטופים, צפויות להתקבל הוכחות שהתרופות אכן הועברו לידי יקיריהם

צרפת מעורבת בתהליך העברת התרופות לחטופים
חטופים מועברים לידי הצלב האדום צילום: פלאש 90

צרפת הייתה מעורבת בתהליך הערבת התרופות לחטופים, כך דיווח עמיחי שטיין הבוקר בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב. אם לא יהיה שינוי, ביממה הקרובה אמור להסתיים תהליך העברת התרופות שהחל אתמול.

ראש המוסד דדי ברנע ניהל עם הקטרים את המגעים, ובסופו של דבר נסגרו רשימות מדויקות של תרופות שיועברו לחטופים. לבקשת משפחות החטופים, צפויות להתקבל גם הוכחות שהתרופות אכן הועברו לידי יקיריהם.

על פי הדיווח, מסתמן כי התרופות לא יועברו לחטופים על ידי ארגון הצלב האדום, מחשש של חמאס לכך שמיקומי החטופים ייחשפו. מבין החטופים ישנם שסובלים ממחלות כרוניות, בהן מחלות לב, סוכרת ואסטמה – שהחרפתן ללא טיפול רפואי מסכנת חיים. במטה המשפחות דורשים גם מפגש מאומת שיבדוק את מצבם הבריאותי של החטופים.

בכיר בחמאס אמר אתמול: "אנחנו מודים לאחינו בקטר שיזמו העברת תרופות שחלק מהן ישמשו את החטופים". חמאס, לפי גורם ישראלי, הערים קשיים על המהלך הזה במשך תקופה ארוכה, אך הקטרים הצליחו לגשר על הפערים בתמורה להכנסת תרופות שישמשו את חמאס.

 

חמאס הצלב האדום מלחמת חרבות ברזל צרפת תרופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד