כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
100 ימים למלחמה

בכירים אמריקנים: ביידן מתוסכל מהתנהלות נתניהו

לפי גורמים אמריקנים הנשיא ביידן הביע אכזבה רבה מהתנהלות ראש הממשלה נתניהו, שלטענתם מסרב לכמעט כל בקשה של הנשיא. בכיר אמריקני: "אנחנו תקועים. הסבלנות של הנשיא הולכת ואוזלת"

בכירים אמריקנים: ביידן מתוסכל מהתנהלות נתניהו
הנשיא ביידן עם נתניהו צילום: חיים צח /לע"מ

100 ימים למלחמה, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חש תסכול לאחרונה נוכח התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך לפי ארבעה בכירים אמריקנים ששוחחו עם "וואלה".

בכיר אמריקני אמר כי "הסבלנות של הנשיא הולכת ואוזלת", זאת על רקע מה שהגדירו בארה"ב כסירוב כמעט מוחלט של ראש הממשלה לבקשות שנשמעות מהבית הלבן. לדוגמא, ב-23 בדצמבר זעם ביידן על נתניהו בטלפון בשל סירובו לשחרר את כספי המיסים הפלסטינים שישראל הקפיאה, ואמר לנתניהו בתסכול: "השיחה הזו הסתיימה".

אחד הנושאים המרכזיים שגורמים לכעס ולתסכול בבית הלבן לפי גורמים אמריקנים זה רצונו של ביידן לראות את ישראל עוברת באופן רשמי לשלב השלישי במלחמה.

יחד עם זאת, ביידן ויועציו סבורים שישראל לא עושה מספיק בעניין הסיוע ההומניטרי לעזה. דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי הגיב ואמר כי "הממשל ממוקד בלוודא שישראל יכולה להגן על עצמה מחמאס, בהגדלת הסיוע לרצועת עזה כדי להקל על הסבל של האוכלוסיה האזרחית ועל המאמצים לשחרר את החטופים".

הסנאטור הדמוקרטי כריס ואן-הולן, שנחשב מקורב לבית הלבן, אמר על הבית הלבן כי "הם מתחננים לנתניהו אבל רק מקבלים סטירה לפנים פעם אחרי פעם".

מלחמת חרבות ברזל חמאס בנימין נתניהו ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד