י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שיטת לימודים גמישה

באיזה מוסד להשכלה גבוהה מעדיפים הסטודנטים החרדים ללמוד?

האוניברסיטה הזו מובילה במספר הסטודנטים החרדים הגבוה מבין המוסדות להשכלה גבוהה עם למעלה מ-3000 סטודנטים וסטודנטיות מהציבור החרדי!

באיזה מוסד להשכלה גבוהה מעדיפים הסטודנטים החרדים ללמוד?
חרדים באקדמיה צילום: יח"צ

לפני מספר שבועות נפתחה שנת הלימודים האקדמית (תשפ"ד). נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושפים כי בשנת הלימודים תשפ"ב 4800 חרדים סיימו לימודי תואר ראשון ותואר שני וקיבלו תעודות בוגר ומוסמך.

למידע נוסף אודות האו"פ לחצו כאן>>>

לפי הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) אחוז הסטודנטים החרדים מכלל מקבלי התארים באוניברסיטאות עמד על 2% בלבד, ואילו באוניברסיטה הפתוחה, שיעור הבוגרים גבוה משמעותית ועומד על 4%. מנתונים פנימיים של האוניברסיטה הפתוחה, שיעור הבוגרים החרדים ממשיך ועולה משנה לשנה וצפוי להגיע ל - 8% מהבוגרים כבר בשנים הקרובות.

ואכן, האוניברסיטה הפתוחה מובילה במספר הסטודנטים החרדים הגבוה מבין המוסדות להשכלה גבוהה עם למעלה מ-3000 סטודנטים וסטודנטיות מהציבור החרדי. גם סקר שערך מכון הסקרים 'אסקריא' בקרב מתעניינים בלימודים אקדמיים, מצא כי האוניברסיטה הפתוחה היא במקום הראשון בפער ניכר ממוסדות הלימוד האחרים.

מנתוני הסקר מסתבר כי הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה והמתעניינים בלימודים מהציבור החרדי, בוחרים ללמוד באוניברסיטה הפתוחה בזכות ההתאמה לאורח החיים החרדי ובזכות שיטת הלימודים הגמישה המאפשרת נוחות ושליטה מירבית בזמן ובמקום הלימודים, כך שניתן לשלב עבודה ומשימות משפחתיות לצד לימודים.

בשונה ממוסדות לימוד אחרים, באוניברסיטה הפתוחה אין חובת הגעה פיזית לקמפוס, ניתן ללמוד באופן עצמאי מהבית או לצפות בהרצאות בלייב או בהקלטה. יתרון זה מאפשר לשמור על דיסקרטיות ועל אווירה חרדית, גם במהלך הלימודים לתואר מבלי להתפשר על אורח החיים.

ההישגים של סטודנטים חרדים באוניברסיטה הפתוחה, מעידים גם הם על התאמה של שיטת הלימודים לאורח החיים החרדי. כך למשל 10% מכלל מצטייני הנשיאה (בעלי הציונים הגבוהים ביותר מתוך בעלי ממוצע משוקלל שנתי העומד על 95 לפחות) לשנת תשפ"ג הם חרדים, בעוד שמספר החרדים בקרב הסטודנטים לתואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה עומד על כ - 6%.

למידע נוסף לחצו כאן>>>

האוניברסיטה הפתוחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד